Айтос умува за приватизацията на общинска фирма за транспорт

Компанията остана в списъка след като в полза на изваждането й гласуваха едва 10 от местните депутати

"За първи път общинската транспортна фирма "Айтос – Автотранспорт" ще приключи финансовата година на печалба. Предприятието няма задължения и има ясна визия за развитие. Но трябва да имаме отговор на основния въпрос – ще се приватизира ли фирмата или не?".

Това заяви пред съветниците в четвъртък управителят Койчо Пенчев по време на дебата по повод предложението на 7 общински съветници компанията да бъде извадена от годишния план за приватизация. 

Становището на вносителите в заседателната зала представи Андрей Андреев от БСП. Стабилното икономическо състояние и социалната функция на общинския автотранспорт бяха основните аргументи за запазване на общинската собственост.

"Оценката е близо 2 млн. лв – ако не се намери купувач на тази цена, предприятието ще си остане общинско. Другият вариант е дружеството да е 100% общинска собственост и да кандидатства за финансиране с проекти за интегриран градски транспорт”, коментира Даниел Орлов от ГЕРБ.
Според кмета Васил Едрев съветниците са подминали един важен въпрос – ефективно ли се използва цялата налична база на дружеството? "Ако решението ви е "Айтос-Автотранспорт" да остане общинска собственост, фирмата ще има нужда от не повече от 5-6 дка. Съществуват други 15-16 дка, които не се използват. Това е земя, която може да стабилизира фирмата и да се използва за благоустрояването на Автогарата. Дружеството може да я стопанисва и да събира таксите от всички автобуси, които преминават от там", каза градоначалникът. 

След разгорещен дебат вотът събра само 10 гласа "за" предложението, двама бяха "против", а 15 се въздържаха. 
Неприемането на решение за изваждане на транспортната фирма от списъка за приватизация беше мотивът на кмета Васил Едрев да оттегли предложението си за концесия на Автогарата, "докато Съветът не излезе с категорично решение за бъдещето на Айтос-Автотранспорт ЕООД".