Край на спонсорираните истории във фейсбук

Животът

21-01-2014, 12:27

Автор:

DobrichUtre

Всичко от Автора

Фейсбук спира рекламния формат на спонсорирани истории от 9 април тази година, съобщиха в блог пост от компанията. Те се появиха през 2011 г. и са една от най-противоречивите опции на фейсбук.

 Спонсорираните истории показват как потребителите на социалната мрежа си взаимодействат със страница, приложение или събитие.

 Ако човек хареса страница или се отбележи от кафене или ресторант, то неговото действие ще се появи като реклама заедно с името и профилната му снимка в новинарския поток на приятелите му, стига от заведението да си платят за това.

Една от причините за решението на фейсбук да премахне спонсорираните истории е, че през август 2013 г. социалната мрежа се съгласи да плати 20 млн. долара, за да се договори с потребители, завели дело срещу нея именно заради противоречивата реклама. Обвинението им бе, че компанията трябва да иска съгласие от клиентите си да използва имената, снимките и другата информация от профилите им, преди да ги предоставя за рекламни цели без тяхното знание, пише 24chasa.bg.

 

Междувременно фейсбук придоби индийския стартъп за анализ на данни Little Eye Labs.

Базираната в Бангалор (Южна Индия) компания предлага услуги, чрез които се извършват технически тестове на мобилни приложения за операционната система на гугъл “Андроид”.

 

Little Eye Labs изследва поведението на дадена апликация като употребената от нея енергия, данни и памет. По този начин се измерва ефективността на приложенията, преди да станат достъпни за потребителите.

 

В Little Eye Labs работят 8 души. Компанията стартира през 2012 г. с първоначална инвестиция от 200 000 долара, дадена от група инвеститори.

 “Развълнуван съм да съобщя, че придобихме Little Eye Labs. Това е възможност да приветстваме някои от най-талантливите инженери в индустрията към нашия екип в Менло Парк, Калифорния. Във фейсбук оставаме фокусирани върху производството на полезни и ангажиращи мобилни приложения. Технологията на Little Eye Labs ще ни помогне да продължим да подобряваме нашия програмен код за “Андроид”, за да правим по-ефективни и по-добре представящи се мобилни приложения”, заяви Субу Субраманиан, инженеринг мениджър във фейсбук.

 Финансовите параметри по сделката не се съобщават.