Момиче грабна 7 бона, ще гледа пчелни майки

Снощи бяха избрани най-добрите млади предприемачи в Пловдив

Бизнес-план за създаване на база за производство на пчелни майки по авангардни методи спечели голямата награда в петото поредно издание на конкурса „Най-добър млад предприемач на град Пловдив“ за 2013 година. Заместник-кметът Георги Титюков връчи на авторката на проекта Невена Начева голямата награда - чек на стойност – 7 000 лева. Той пожела на победителката успех в сферата на пчеларството и изрази надежда, че сумата ще подпомогне въвеждането на модерната технология за създаване на пчелни майки, което несъмнено ще допринесе за опазването на пчелната популация у нас, каквато е и крайната цел на бизнес плана. „Започнах с 30 лева, преди няколко години когато реших да работя в сферата на пчеларството и така до днес успешно отглеждаме пчели“, сподели щастливата победителка. Тя поздрави останалите участници в надпреварата и ги посъветва да бъдат упорити и да вярват. Невена Начева участва в конкурса на Община Пловдив за четвърта поредна година с идеи в сферата на пчеларството.

Втора награда и 4 000 лева спечели Ирина Живкова с проекта си за създаване на училищен интернет дневник. Целта на идеята й е осигуряване на цялостен достъп на родителите до учебния статус на деца им – програма, оценки, присъствие и отсъствия, забележки, родителски срещи и т.н. Отличието бе връчено от изпълнителния директор на летище „Пловдив“ Иван Карнабитов.

Двете трети места и суми от по 2 000 лева бяха присъдени на Даниела Гозмановас идея за разкриване намагазин за продажба на здравословни храни и Анелия Манова с бизнес план за създаване на развъдник за свещени бирмански котки.

В петото издание на конкурса Най-добър млад предприемач на град Пловдивбизнес планове представиха 32 кандидати на възраст между 19 и 34 години. За разлика от предходните издания на конкурса тази година всеки бъдещ млад предприемач имаше възможността сам да представи и защити своята идея пред 14-членно жури, доминирано от външни експерти, академични преподаватели, представители на студентските съвети, журналисти и представители на общинската администрация, които оцениха работите на участниците в два етапа. След първия кръг до финала достигнаха най-добрите 10 идеи за бизнес. Техните автори сами защитиха всяка теза и цифра от своята стратегия за успешен бизнес. Бизнес планове бяха оценявани според няколко основни критерия - реализъм на представените идеи и възможността за реализация, степента на обществена значимост и полезността за пловдивчани, уменията и квалификациите на управленския екип, както и предложената финансова информация.