Иван Вълков: Държавата ще регулира техническото обслужване на колите

Животът

03-02-2014, 15:12

Снимка:

dariknews.bg

Автор:

Burgasutre

Всичко от Автора

Това предвиждат промените в ЗДП внесен от депутатите от ГЕРБ

Правна уредба за извършването на дейностите по ремонт и техническо обслужване на пътните превозни средства ще  бъде създадена с промените в Закона за движение по пътищата. В момента, в България липсва такава, а дейността по извършване на ремонти, техническо обслужване на ППС е изключена от обхвата на закона от 2002 г.

"През 2011 г.автомонтьрството и автосервизните услуги отпаднаха от списъка на занаятите, с което тези дейности към настоящия момент не попадат в обхвата на нито един действащ нормативен акт"-  заяви народният представител от ГЕРБ-Бургас Иван Вълков, който заедно с колегата си Ивайло Московски внесе проект за изменение на досега действащия закон за разглеждане в НС.

Документът предстои да бъде разгледан на пъво четене в парламента. Според действащото законодателство ремонтите и техническо обслужване на пътните превозни средства се извършват без да са регулирани от държавата. Липсват каквито и да било изисквания за започване на дейността и извършването й, няма контрол върху качеството на ремонта и техническото обслужване. Това крие сериозен риск за безопасността на движението по пътищата.

Депутатите от ГЕРБ коментират, че в момента многобройни легални и нелегални сервизи използват неодобрени резервни части и компоненти без гаранция за качество. Това засилва негативната тенденция за влошаване на техническата изправност на все по-голяма част от автомобилния парк в страната. Създадената уредба и извършваният контрол върху периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства не е достатъчна, за да осигури в максимална степен техническата безопасност.

Сред мотивите за промяна на закона са липсата на изисквания към лицата, които извършват ремонтни работи, както и липсата на правила за извършването на самата дейност. Често лицата не притежават необходимата квалификация, знания и умения. Това крие сериозен риск за безопасността на движението по пътищата и прави превозното средство опасно. Същото се отнася и до повредите в периода между 2 периодични прегледа и некачественото им отстраняване.