800 000 туристи потърсили услугите на информационните центрове през 2013

Животът

11-02-2014, 16:02

Автор:

Plovdivutre.bg

Всичко от Автора

91 са работещите Туристически информационни центрове в България

Кръгла маса по проблемите и оптимизирането на дейността на туристическите информационни центрове (ТИЦ) се проведе в Пловдив днес. Целта на кампанията е да се съберат препоръки и идеи за допълване на общата концепция за статута и функционирането на центровете, които да бъдат събрани в един общ наръчник.

В момента в Закона за туризма ТИЦ е мястото, на което се предоставя информация. Това не е достатъчно. Необходим е правен механизъм за подпомагането им. Чрез центровете министерството и общините могат да изпълняват законната си функция – националната туристическа реклама. Тази функция е и право, и задължение, посочи ръководителят на проекта Мария Иванова.

Целим подобряване на информационното обслужване на туристите и маркетинга на туристическите дестинации в България. Конкретната задача на проекта е създаване на предпоставки за формирането на ефективното функциониране на национална мрежа от туристически информационни центрове, посочи Иванова.

Работещите центрове в България са 91. Направеното проучване сочи, че 70% са общинска собственост – ситуация, сходна с тази в Англия и Франция. 14% се стопанисват от НПО, 11% - от природните и национални паркове, а едва 5% са частни. Центровете имат средно по 2 души персонал. Някои информационни бюра разчитат и на доброволчески труд. Миналата година близо 797 000 души са посетили центровете. 

Основната задача е да се работи за повече туристи, по-дълъг престой и увеличаване на приходите. Приоритет е сътрудничеството с местния бизнес и общността за развитие на дестинацията.

Дискусиите са под патронажа на Министерство на икономиката и енергетиката като директен бенефициент по проект „Създаване на мрежа от туристически информационни центрове (ТИЦ), функционираща въз основа на единни стандарти”. Проектът е с продължителност 24 месеца и е на стойност 637 020 лева.