Пловдив с награда за арт туризъм

Мисия Пловдив

17-02-2014, 13:44

Снимка:

Plovdivutre.bg

Автор:

Елин Андреев

Всичко от Автора

Още по Темата:

Нова сцена и седалки от мрамор за Одеона

Къща "Клианти" става перлата на Стария град (СНИМКИ)

Градът с добър потенциал за развитие на туризма

Община Пловдив се завърна с награда от туристическото изложение  "Ваканция и Спа Експо 2014" в София през миналата седмица. Призът е за "Арт туризъм и принос в популяризирането на българската култура".

Общината участва с тематичен щанд на борсата, чието официално откриване бе на 13 февруари. На Международното туристическо изложение Пловдив е презентиран с  пантомима, в изпълнение  на златни статуи, под музикалния съпровод на флейтистката Мила Павлова, която е и организатор на фестивала „Дни на музиката в Балабановата къща”.

При представянето на наградата кметът Иван Тотев съобщи, че тази седмица ще бъде обявена поръчка на стойност 320 хиляди лева за завършване на Одеона. В този етап се включват две неща – подмяна на седалките и изграждане на специални помещения под самия стадион. По думите на Тотев ще бъдат поставени седалки, които са като оригиналните. Такива са поставени на Античния театър и Римския стадион. Освен това ще се направи хидроизолация и дренажни системи, които ще улеснят отводняването на Одеона.  Тотев изрази надежда, че след завършване на тези дейности сцената вече ще може да се използва.

Община Пловдив ще пристъпи и към възстановяване на таваните на къща „Клианти”. 142 хиляди лева ще бъдат отпуснати от общинския бюджет, за да се реставрират уникалните дърворезби и да бъдат изписани  таваните на сградата.

Заместник-кметът по културата Стефан Стоянов обяви, че за новия туристически сезон Пловдив трябва да има два нови обекта – Малката Базилика и Римския стадион. По думите му те ще доведат още повече туристи в Пловдив, като през миналата година като цяло има увеличение на посещенията в града. „Тенденциите са положителни, отчитаме лек ръст”, заяви Стоянов. По негови данни около 300 хиляди са нощувките на туристи през миналата година. Стефан Стоянов обяви, че се очаква в Пловдив да открие свой обект голяма туристическа международна верига. Въпреки това той уточни, че основните цели на община Пловдив в сферата на туризма са насочени към вътрешния пазар както и към посетителите от съседните на България страни. В тази връзка през последните 6 месеца е изготвена Стратегия за туризма в Пловдив. В нея са взели участие представители на бизнеса в сектора. Според документа, Пловдив има добър потенциал за развитие на сектора, като Стефан Стоянов се надява в четвъртък тази стратегия да бъде официално приета.