На първо четене: КАТ глобява при пищяща аларма

Животът

13-03-2014, 13:49

Снимка:

DobrichUtre

Автор:

DobrichUtre

Всичко от Автора

На първо четене със 108 гласа "за", 31 "против" и 47 "въздържал се" народните представителите приеха новите промени в Закона за движение по пътищата, според които КАТ ще налага глоба за пищяща аларма, пише "Стандарт".
Въвежда се глоба от 20 до 150 лева за собствениците на автомобили, чиято аларма се включва без основателна причина или издава сигнали, наподобяващи тези на пътните превозни средства със специален режим на движение. Така за това провинение ще се налага същата санкция като за неправилен престой или паркиране и управляване на технически неизправно превозно средство.
Това е около 50-тата поправка на измененията, внесени в края на ноември миналата година от правителството.
Промените освен това прецизират налагането на глоби за нарушения, установени с камери, ограничават възможността коли с български номера да са собственост на чужденци, живеещи извън страната и създават режим за санкциониране на притежателите на автомобили с регистрация в страни от ЕС.

Записи от мобилните камери в колите на полицията вече ще могат да се използват за налагане на глоби за повече нарушения, не само за превишена скорост, но и за неправилно изпреварване, паркиране на забранено място, минаване на червено, шофиране в BUS лентите и т.н, пише още в промените.
Освен всичко електронният фиш не е нужно да бъде подписан от длъжностно лице. Въвежда се и срок за издаването му – три месеца след заснемане на нарушението.

Според поправките се въвежда и изискване до месец от придобиването на ново моторно превозно средство то да бъде регистрирано в местната община. До момента имаше две седмици за предоставяне на копие от договора за покупко-продажба. За нарушение на новия текст глобата става 150 лв. Новост е и изискването в общината да се регистрират и купените в чужбина автомобили, дори ако те остават с чуждестранните си номера.
Отменя се и задължителния кръвен тест при установяване на шофиране след употреба на алкохол. В зависимост от желанието на водача може да се признаят данните на т.нар. дрегери, които анализират концентрацията на алкохол в издишания въздух.
Депутатите обаче отхвърлиха друго предложение за поправка на закона за движение по пътищата - на ГЕРБ, което предвижда лицензиране на автосервизите за извършване на определени дейности, от което според управляващите ще пострадат малките сервизи.