Запознаха ученици от Благоевград с делото на Кирил и Методий

Г-н Куколев представи на учениците обширна презентация посветена на живота и делото на братята Кирил и Методий

В кинозалата на Регионален исторически музей – Благоевград се поведе открит урок на тема „Делото на Кирил и Методий и разцвет на славянската книжнина в България през IX- X век ”. Участие взеха ученици от Девети „В” клас- История  с интензивно изучаване на испански език и Девети „Д” клас – Изобразително изкуство с интензивно изучаване на английски език на НХГ „Св. св. Кирил и Методий”- Благоевград, съобщиха от културната инсититуция. Урокът изнесоха г-н Николай Куколев, преподавател по история в Националната хуманитарна гимназия и класен ръководител на Девети „В” клас и Георги Манов- библиотекар в Регионален исторически музей - Благоевград. Г-н Куколев представи на учениците обширна презентация посветена на живота и делото на братята Кирил и Методий. Специално внимание обърна на създадената от тях през IX в. Глаголицата, както и на по-късно създадената и наречена на името на Кирил- Кирилица, като направи съпоставка между двете азбуки. Следващ акцент в презентацията бяха учениците и продължители на делото на Солунските братя и най- вече Климент Охридски.  Г-н Куколев запозна учениците и с редица интересни факти като това, че с присъединяването на България към Европейския съюз кирилицата стана третата официална писменост в Съюза (след латиницата и гръцката) и това, че около 260 милиона души по света днес използват кирилицата, 224 млн. от тях живеят в Европа, а останалите – в централноазиатски държави. Към края обърна внимание на „Златния век” на българската книжнина и култура, на Черноризец Храбър, Константин Преславски, Йоан Екзарх. Господин Георги Манов пък беше подготвил на учениците юбилейни вестници, издание на Съюза на българските журналисти, посветени на честванията за Кирил и Методий и интересни книги от фонда на библиотеката на Регионален исторически музей – Благоевград. Накрая той постави  на учениците задача, в която трябваше да съставят текст, като използват числената стойност на кирилските букви.