Четири тапи на АМ "Тракия" през лятото

Животът

22-03-2014, 08:15

Снимка:

интернет, архив

Автор:

Plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Ремонтът ще обхване общо близо 47 км, като най-много са в района на Пазарджик - 27 км

Четири тапи ще запушват движението по магистрала „Тракия” през лятото. Причината са ремонти по старите части от аутобана и реконструкция на един от виадуктите по него, пише Монитор. Това стана ясно вчера при проверка на регионалния министър Десислава Терзиева на обновяването на съоръжението при 67 км от магистралата. Очаква се през юни да започнат дейностите на три отсечки. Ремонтът ще обхване общо близо 47 км, като най-много са в района на Пазарджик - 27 км, други 6 км са веднага след изхода от София, а останалите са в област Пловдив. Дейности ще има и по 7 пътни възела, сред които Бенковски, Церово, Калугерово и Гелеменово. Индикативната стойност на проекта е близо 50 млн. евро.

Средствата се осигуряват от програма „Транзитни пътища 5”. „Трябва да проявим търпение, за да можем да рехабилитираме съоръженията”, посочи Терзиева и допълни, че не може да се използва зимният сезон, така че трябва да се работи през лятото. По думите й е осигурена организация на движението и при повече трафик има готовност да се направи преминаване и в двете платна. „Ще положим всички усилия максимално да предотвратим тапите, но при почивни дни и това може да става”, категорична беше тя. „Вменено е задължение на изпълнителите да осигурят в петък и неделя следобед нормална пропускливост на участъците, по които се работи”, допълни инж. Стефан Чайков, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). И поясни, че това означава, че в часовете с интензивен трафик строителите ще трябва да предвидят движението да се извършва в две ленти в посока. През останалото време колите ще преминават само по една лента.

В същото време ще продължат и работите по дясното платно на виадукта при 67-и км от АМ „Тракия”. Това ще стане, след като приключат дейностите по лявото платно. Очаква се до края на май да приключи реконструкцията му. В момента завършва полагането на надлъжните греди, след което ще се продължи със строителството на съоръжението. Ремонтът на съоръжението включва цялото премахване на връхната конструкция и укрепване на подпорните колони, държащи съоръжението. „За пръв път при поставянето на тези надлъжни греди се използва нов способ, което отговаря на европейските изисквания за тези дейности“, съобщи Терзиева. По време на ремонта движението ще се осъществява както сега в едното платно, като всички тежкотоварни автомобили ще бъдат отклонявани по заобиколен маршрут. В момента те се пренасочват на пътен възел „Север” при Пловдив в посока околовръстното на Карлово и по подбалканския път към София. До края на годината трябва да бъде приключена цялостната рехабилитация на виадукта.