Ремонтират и пешеходния подлез и пероните на Централна гара

Ротондата не е включена в плана за реновация

Тази сутрин беше даден старт на модернизацията на сградата на сградата на Централна жп гара София. На събитието присъстваха кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” Милчо Ламбрев, представители на изпълнителя ДЗЗД „Обединение ГБС-Централна гара София” и други.

Изпълнител по договора за проектиране и строителство е Дружеството по закона за задълженията и договорите "Обединение ГБС-Централна гара София", а строителният надзор ще се осъществи от ДЗЗД "Обединение ТРТ". Сключените с изпълнителя договори са за над 62 млн. лева без ДДС. Сред целите при реализирането на обекта е пълно архитектурно обновяване на приемното здание, отговарящо на изискванията за енергийна ефективност. Строителството трябва да приключи до края на 2015 г.

Ремонтните дейности предвиждат пълна рехабилитация на сградата, на пешеходния подлез и на пероните. Това съобщи в сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ инж. Ивайло Дженев, ръководител „Екип за управление на проекти“ в НКЖИ. Целта е да се осигури лесен достъп на пътниците до всички услуги, както и комфортна обстановка за изчакващите пътници. Ще бъде осигурен пълен достъп за лица в неравностойно положение, съгласно всички европейски изисквания.

Ремонтът на гарата е разделен на два етапа. В момента се прави първия етап откъм източната страна на гарата, изграждат се оградите, приобектовия офис, започнали са и демонтажните работи. Подлезът пред Централна гара, известен като Ротондата, е общинска собственост и не е включен в проекта за ремонт на гарата.

„Гарата е построена преди повече от 40 години и оттогава до днес не е направен нито един съществен ремонт на приемното й здание”, каза заместник-министърът на транспорта Петър Киров по време на събитието. Той добави, че модернизацията на Централната жп гара в София е част от последователната програма на МТИТС за усъвършенстване на интермодалността и железопътната инфраструктура.