"Майкрософт" позна всички резултати от елиминациите на Мондиала

Системата за прогнозиране на компанията е с амбицията да познава дори събитията в едно риалити шоу

Системата за прогнозиране на футболни резултати на американската технологична компания Microsoft ("Майкрософт") се доказа като напълно успешна, отчитайки коефициент от 100% познаваемост на изхода от срещите в елиминационната фаза на приключилия Мондиал 2014.

Софтуерът за предсказване на резултатите е маркетингов трик на "Майкрософт", с който компанията цели да демонстрира на клиентите си как ползвайки услугите й те получават много повече от "чиста" информация.

Всеки с достъп до търсачката Bing и мобилния асистент Cortana можеше да получи прогнозите, излъчени от системата за прогнозиране. А тя "издаде" имената на отборите-финалисти още преди те да станат ясни и затвърди успеха си, като позна победата на Германия над Аржентина.

За разлика от прогнозите на различни животни по света обаче, успехът на "Майкрософт" няма нищо общо с ясновидство или късмет - той представлява победа на технологиите и математиката над случайността в събитията в живота на хората. Софтуерът използва алгоритъм, включващ в сметките си и човешкия фактор в тях.

Системата предрича изхода от събития, за крайния резултат на които са отговорни хората, като използва информация със социална насоченост и данни от социалните мрежи Facebook и Twitter. Така например той може успешно да предвиди развоя на едно гласуване в риалити шоу, което се осъществява чрез sms-и на зрители.

Успеваемостта на софтуера в груповата фаза на Световното в Бразилия е по-ниска от 100%, но все пак задоволителна - той е познал 60% от резултатите в срещите.

Нищо чудно - там имаше далеч повече изненади, които играещите "хора" поднесоха на зрителите.

Всичко това е част от мащабен план на Microsoft да предложи на клиентите си не само конкретни резултати при търсене, но и информация за неща, които ги интересуват и биха ги накарали да използват Bing отново. Екипът на Microsoft започнал да прави прогнози за различни неща, при които хората са отговорни за крайния резултат.

Например риалити шоу програми по телевизията, където зрителите гласуват чрез кратки съобщения от своя мобилен телефон. Софтуерът на компанията използва информация със социална насоченост, както и данни от Facebook и Twitter, с които си партнира.

От Microsoft са използвали софтуера по време на цялото Световно първенство по футбол, но неговата успеваемост е варирала. В груповата фаза алгоритъмът е познал 60% от резултатите, което е обнадеждило програмистите и в елиминационната фаза от турнира те са постигнали 100% успех.