Влизаме свободно в портa през септември? А дано, ама надали

Поне 20 хил. лв. ще струва на Пристанище Бургас порталът между порта и Морската градина

Две седмици след старта на дейностите за отваряне на бургаското пристанище като свободна за граждани и туристи зона, на работната прощадка нищо не се е променило. Масивната бетонна ограда, от която трябва да изчезнат цели 9 метра, стои непокътната. Нищо не се случва и от страната на Морската градина, където община Бургас трябва да разчисти растителността и да направи подход.

Поръчали сме портала, чакаме да дойде след около седмица, каза пред 24chasa.bg изп. директор на Пристанище Бургас Николай Тишев в петък. Той обясни, че не може стената да бъде съборена преди пристигането на портала, тъй като зоната е строго охраняема. 
Община Бургас разполага с проект и е готова да започне благоустройството на тази част от парка, през която ще минава пешеходната зона, но не е целесъобразно това да стане преди да се събори оградата, тъй като трябва да се изравнят нивата от двете й страни, обясни гл. архитект Веселина Илиева. Една седмица ще е достатъчна общината да свърши своята част от споразумението, но кога ще започне - зависело от темпото на порта.

"Няма бургазлия, който да не иска свободен достъп до пристанището. Затова беше безмислено на подписката за отварянето на порта да се противопоставя друга подписка - на работниците. Без това противопоставяне нещата можеха да се случат много по-бързо", твърди депутатът Димитър Бойчев.
От ГЕРБ припомнят, че тяхната идея не е просто на оградата да се появи портал, а цялата зона да се промени коренно и Морска гара да се превърне в атрактивна дестинация със заведения и други екстри. По време на предишния шеф на порта Диан Димов е изработен проект, който включва и превръщането на старото хале по пътя към гарата в модерен музей. Според познавачи то е с уникална конструкция, изработена от ученици на Айфел.

Поне 20 хил. лв. ще струва на Пристанище Бургас порталът между порта и Морската градина, казва шефът Николай Тишев. Той не се ангажира с цена на оградата между пешеходната алея и кейовите места. Тя трябва да е поне 600 метра, да е надеждна от една страна, а от друга - естетически добре решена. За изработка и монтиране все още не е обявена обществена поръчка.

При символичната първа копка Тишев заяви, че свободният достъп може да стане факт в началото на септември. Възможността този срок да се спази е все по-минимална.
Това може да превърне въпроса за свободния достъп до порта в един от най-горещите в предизборната кампания, въпреки че според Бойчев темата като обществено значима не трябва да се облъчва с политика.

Пристанищният шеф Тишев обаче е и областен лидер на БСП. Интригата се подсилва и от факта, че идеолог на проекта за отваряне на града към морето, придобил популярност като "Супер Бургас", е съпартиецът на Тишев - Павел Маринов, настоящ областен управител. По въпроса за обществения достъп в момента Маринов има повече допирни точки с политическите си опоненти, отколкото с колегите си от левицата.