Таксиджиите обжалват минималната тарифа от 65 ст.

Мисия Пловдив

27-10-2014, 14:48

Снимка:

Plovdiv.utre архив

Автор:

plovdiv.utre.bg

Всичко от Автора

Месечните разходи на един шофьор са средно 2000 лева

Няколко синдикати и сдружения на таксиметрови шофьори в Пловдив ще обжалват минималната тарифа от 67 ст. на км., която бе гласувана от местния парламент миналата седмица. Това заяви в ефира на Дарик радио Мариян Киров от Асоциацията за защита на таксиметровите шофьори.

По думите му, тарифата е много ниска, тъй като средните разходи на месец за един таксиметров шофьор и неговия автомобил надвишават 2 хил. лева. В това число се включват разходи за заплати и осигуровки, които стигат до 600 лева, поддържка на автомобил - 3 лв. на100 км и отделно лизинг на колата, данъци и разрешителни. „При сегашната тарифа масово не се плащат осигуровки и данъци, а шофьорите са като роби“, категоричен бе Мариян Киров.

На противоположно мнение бе Диян Станев от Асоциацията на таксиметровите шофьори, според който, с оглед на кризата, в която се намираме, не трябва да има драстично увеличение на минималната тарифа.

По думите му гласуваните от Общинския съвет 65 стотинки на километър са съвсем нормални.

Всяка фирма има счетоводство и всеки преценява как да се справи с месечните си разходи, категоричен бе той. „Ако цената на услугата се вдигне ще има сериозен отлив на клиенти и бизнеса ще загине“, категоричен бе той.

 Според Мариян Киров, ако се увеличи тарифата, таксиметровия бранш ще излезе от „сивия сектор“, където в момента се намира. Той бе категоричен, че много от големите фирми укриват данъци, като манипулират касовите апарати или използват дублиращи устройства.

Станев и Киров се съгласиха, че в града има между 1400 и 1600 таксита, но според първия нелегалните са около 600, а опонента му смята, че има не повече от 10-15 такива автомобила.

Според тях няма как да се разпознаят нелегалните коли, затова препоръчват на хората да звънят на ефирните таксита. Мариян Киров заяви още, че ще поискат редица законови промени от новото правителство, като най-драстичната от тях ще бъде да принуди ефирните таксиметрови фирми да се регистрират като превозвачи и да станат данъчно задължени лица.

„Живеем в среда на пазарна икономика и не смятам, че са нужни законови промени за бранша. Не може някой със закон да ти налага какво да правиш в собствения си бизнес“, опонира Диян Станев.