Над 2700 имат персонален идентификационен код от НАП до края на септември

ПИК улеснява гражданите за услугите на приходната агенция

С ПИК клиентите на приходната агенция имат достъп до справка за месечните вноски по избрания от тях пенсионен фонд, могат и да подадат заявление за издаването на документ, например удостоверение за наличие или липса на задължения, копие на данъчна декларация и др. Чрез него лицата могат да проследят движението по данъчно-осигурителната си сметка, размера на дохода върху който са осигурени, да проверят дали информацията от трудовия им договор съответства на същата декларирана от работодателя им и други.
Към момента най-използвани услуги, чрез ПИК са:
- справка за трудов договор - позволява на лицето да провери вида на трудовия си договор - на пълен 8 часов работен ден или 4 часов такъв;
- справка за осигурителния доход- съдържа информация върху каква сума работодателят внася осигурителни вноски на съответното лице;
- справка за задължения за данъци и осигурителни вноски;
- справка за извършени плащания - съдържа информация за сумите платени от лицата през съответната данъчна година;
- справка за членството на лицата в избран пенсионен фонд;
Всеки клиент проявил интерес към услугата, може да получи своя ПИК, като посети офис на НАП по постоянен адрес и подаде заявление по образец. Издаването му е безплатна услуга, както всички останали предлагани от Националната агенция за приходите, и се получава в момента на подаване на заявлението, лично от лицето. Удостоверението за ПИК съдържа комбинация от 12 символа и позволява достъп до част от E-услугите на НАП, за които не се изисква електронен подпис.