Избрани Новини
Чиновници повишават капацитета си
122 се учат на администрация по евро проект
122 служители ще преминат обучения за придобиване на професионални и ключови компетентности в рамките на проект „Община Горна Оряховица-модерна и конкурентна администрация. Това е третият пореден проект на Общината за последните две години, финансиран по Оперативна програма „Административен капацитет”. Целта е да се повиши квалификацията на общинските служители за ефективно и компетентно изпълнение на служебните им задължения, информираха на пресконференция кметът на Общината инж. Добромир Добреви екипът на проекта.
Стойността на проекта е 68 734 лв. със 100 % финансова подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Продължителността му е 12 месеца.
Проектът ще се управлява от екип с ръководител Анелия Димитрова и счетоводител Валя Андреева. В рамките на проекта 122-та служители ще преминат 7 обучения. Те ще повишат техните компетенции, умения и квалификация, което ще окаже трайно положително въздействие върху качеството им на работата.
Част от колегите вече преминаха първото обучение, чиято тема бе свързана с методите за определяне размера на местните такси. Общо седемте обучения са подбрани така, че служителите да можем да реагираме по-адекватно в определена ситуация, обясни ръководителят Анелия Димитрова. Подобряването на работата на администрацията не може да стане само с общински средства. По трите проекта по ОПАК, по които сме работили и работим в момента, са привлечени общо над 228 хил. лв. Те не са по-малко важни от инфраструктурните проекти, коментира Валя Андреева. По думите й Общината изпълнява проекти за общо над 16 млн. лв. и предвид динамиката, с която се променя законодателството у нас, всеки служител трябва да разбере колко важни са неговите компетенции за общата работа. Подобряването на качеството на услугите предоставяни от администрацията ще се усети и от гражданите, каза още Валя Андреева.
Най-хубавото на тези проекти е, че се набляга на екипната работа, защото всички ние сме един екип, чиято цел е да работи в полза на гражданите и предоставяните административни услуги да бъдат на високо ниво, коментира инж. Добромир Добрев.
Определянето на размера на таксите за различните видове административни услуги е дейност от основно значение за бюджета на общината. От ключово значение е доброто познаване на метода за остойностяване на публичните услуги, определянето на преките и непреки разходи за предоставянето им. Всичко това определя необходимостта от общински специалисти в различни направления, участващи в процеса на определяне на местните такси, да преминат такъв тип обучение.
Като орган на местната власт, Община Горна Оряховица изпълнява изцяло функциите си въз основа на нормативната база. С оглед по-доброто прилагане на Административно процесуалния кодекс като един от основните правни актове, свързани с дейността на Общината, е нужно повишаване компетентностите в тази посока на юрисконсулти и други служители с правно образование. Промяната в нормативната уредба, уреждаща управлението на бюджетния процес, налага преминаване към програмно бюджетиране. Това от своя страна налага и професионално обучение на служители, чиито задължения и отговорности са свързани с тази тема, обясни още екипът по проекта.
Резултатите и опитът по проекта ще бъдат мултиплицирани чрез предаване на информация между общинските служители вътре в администрацията, както и при контактите им със служители от други административни структури.
Топ Новини