Варненски фирми ще изграждат скоростното трасе

Мисия Варна

05-12-2014, 04:10

Снимка:

Проектна документация

Автор:

varnautre.bg

Всичко от Автора

Обединените "Хидрострой" и "Инжстройинженеринг" спечелиха обществената поръчка за ремонта на 5 булеварда и изграждане на велоалеи

Осем фирми наддаваха за изграждането на "BRT коридор" (Bus Rapid Transport) във Варна. Скоростното трасе е част от проекта за Интегриран градски транспорт на общо стойност 114 млн. лева. Победителят стана ясен тази седмица и в момента тече 14-дневният срок за обжалване.

През май беше обявена обществена поръчка за 4 от компонентите на проекта.

Първата обособена позиция е изграждане на 15-километровия BRT коридор, включващ реконструкция на 15 км. пътни артерии - бул. "Константин и Фружин", владиславовската част на бул. "Трети март", ул. "Януш Хуняди", бул. "Мария Луиза", бул. "Осми Приморски полк" и бул. "В. Левски" (от „Осми приморски полк“ до „Почивка“). По трасето на скоростния коридор, което освен изброените булеварди включва и вече ремонтирания бул. „Владислав Варненчик“, ще има и 60 спирки. Всички те ще бъдат реконструирани като за целта ще бъдат изградени по-големи „джобове“ за спиране на автобусите с цел по-лесно и бързо включване в движението. Индикативната стойност на мащабната реконструкция е 26,4 млн. лева. След търга цената на поръчката е паднала на около 24 млн. лева, предложени от избрания изпълнител: дружеството "Арма". То е регистрирано по Закона за задълженията и договорите в ключва две варненски фирми „Хидрострой" и "Инжстройинженеринг", които през последните 2 години ремонтираха и бул. „Владислав“, „Сливница“, Цар Осовбодител“ и „Акад. Сахаров“.

Общо 8 фирми бяха подали документи за участие в търга за изграждане на скоростния коридор. Едва две от тях стигнаха до финалната фаза на отваряне на офертите. Повечето от останалите фирми – всички от София, отпаднали след като не представили така наречената „разшифровка“, доказваща минимално изисквания според условията на конкурса оборот от 70 млн. лева от изграждане и ремонт на пътища, научи varnautre.bg. Другата фирма-финалист, останала на второ място, също е варненска - „Пътища и мостове“. След изтичането на срока за обжалване и ако няма такова, ще започне проектирането на строителните работи. Междувременно община Варна ще започне подмяна на водопроведната мрежа по част от трасето – под бул. „Трети март“ и ул. „Януш Хунияди“.

Втората част от конкурса е изграждането на 16 км велоалеи, както и на съоръжения за наем и паркиране на велосипеди. Стойността на тази част от проекта е 4,7 млн. лева.

1,3 млн. лева е цената на строителните работи по третата обособена позиция: изграждане на автобусни депа на три крайни спирки (Владиславово, Бриз и Аспарухов мост ). Победител тук е "Станка Василева" ЕТ.

Последната част от обществената поръчка е "Инженеринг – проектиране, строителство, доставка и монтаж на съоръжения и авторски надзор за изпълнение на мерки за подобряване на достъпността" и включва реконструкция на 60-те спирки по трасето на скоростния коридор според височината на рампите за инвалиди на новите автобуси и тролеи на „Градски транспорт“ ЕАД. Стойността на тази дейност е изчислена на 1,4 млн. лева.

При липса на обжалване фирмите са поели ангажимент да приключат с ремонтите до юни догодина. Ако процедурата се проточи в следствие на жалби на некласирани участници, ще бъде поискане удължаване на проекта до октомври 2015 г. Общината има право на това в следствие на забавянето в началото на дейностите. Договорът по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/1.5-03/2011 „Подкрепа за интегриран градски транспорт в петте големи града”, Приоритетна ос 1: „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, Операция 1.5: „Системи за устойчив градски транспорт” на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г.” беше подписан в началото на 2012 г., но реално работата по него започна през лятото на 2013 г. след като екипът на предишния кмет Кирил Йорданов беше остранен от Общината.