Пристанище Русе - изток се сдоби с нова интермодална линия

Дунав

09-02-2015, 17:41

Снимка:

"Пристанищен комплекс - Русе" ЕАД

Автор:

ruse.utre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Русе иска пари от държавата за основен ремонт на Дунав мост

Реализираната счетоводна печалба за 2014 г. е в размер на 1,2 млн. лв. при щатен състав 131 човека

Терминал Русе-изток посрещна първият блок-влак превозващ 68 ремаркета (трейлери) седмично от и за Германия. Това е пилотен за България проект, предлагащ новаторскологистично решение, базирано на принципа на интермодалния транспорт. Начинанието се осъществи със съдействието на компаниите Шенкер ЕООД, ДБ Шенкер Рейл България ООД и ПИМК ООД, съобщиха от "Пристанищен комплекс - Русе" ЕАД.

От юли 2014 г. започна регулярна обработка на контейнери по линията Русе – Куртичи (Румъния). Контейнерите се товарят и разтоварват на железопътен транспорт. За 2014 г. товарите по това направление са близо 4 000 тона. Очакванията за 2015 г. са за претоварване на около 3000 трейлера.

Горните проекти са в унисон с един от основните приоритети на комплекса - диверсификация на товарите – както по групи, така и по направления.

За 2014 г. "Пристанищен комплекс – Русе" ЕАД реализира обработката на 670 000 физически тона товари. Реализираната счетоводна печалба е в размер на 1,2 млн. лв. при щатен състав 131 човека. Ръстът на печалбата е двоен спрямо 2013 г., като добрите финансови показатели са плод както на добре структурирания персонал, така и на строгата финансова дисциплина.

Структурата на товарооборота е белязана от изключително високото относително тегло на насипните товари – 87 % на годишна база и нисък дял на генералните – 13 % от общия обем товари.

За 2015 г. дружеството планира разнообразяване на портфолиото на съвкупния си товарооборот. Предвижданията са за 10% ръст на всички обработени в терминалите на комплекса товари, като групата на насипните ще запази достигнатите обеми, а генералните товари се очаква да увеличат относителния си дял до около 20 %. От друга страна, увеличението на делът на генералните товари би коригирало структурата на съвкупния товарооборот така, че допълнително да оптимизира съотношението "приходи-печалба".

Следвайки приоритета за целенасочена инвестиционна политика, дружеството има намерение през 2015 г. да направи инвестиции в размер на около 1 млн. лева в машини, съоръжения и рехабилитация на пристанищна инфраструктура.

Друг приоритет е политика на доходите и социалния ангажимент. За изминалата 2014 г. новосъздадената принадена стойност от "Пристанищен комплекс – Русе" ЕАД е в размер на 4,300 хил. лева. Няма текучество на персонала, поддържа се добра работна мотивация. Комплексът доказва своята способност да работи рентабилно, като същевременно демонстрира своята социална ангажираност.