Новият Левски – копие на Къванч

Актьорът Веселин Плачков досущ като турския си колега – осанка, очи, татуси и брада

Актьорът Веселин Плачков, който изиграва едноименната роля в дългоочаквания филм „Дякон Левски", е досущ като турския си колега Къванч Татлъту, коментират бдителни тв маниаци. 35-годишният нашенец буквално е като две капки вода с истанбулската звезда, която зрителите у нас познават от екранните му роли в „Перла", „Забраненият плод", „Север Юг" и др., пише "Всеки ден".

Припомняме, че дълго време режисьорът на „Дякон Левски" Максим Генчев не можеше да намери подходящ актьор за главната роля. След като първоначално за нея бе цанил Димо Алексиев, той го нарита малко преди да започнат снимките заради интервю пред Кеворк Кеворкян във „Всяка неделя". Спонсорите на филма уж възроптали, че Димо не само няма визуална прилика с Левски, но е и изключително неподготвен за такава отговорна роля.

Останал без главен актьор, Генчев поднови кастинга за нов Левски. Една от най-големите спекулации покрай това кой ще изиграе ролята на Апостола се въртеше около името на Калин Врачански. В крайна сметка пред камерата застана роденият през 1980 г. в Белене Веселин Плачков, който е слабо популярен дори сред най-заклетите театрални маниаци.

Преобразен като Левски обаче, Веселин буквално е копие на турчина Къванч Татлъту. Чертите на нашенеца са досущ като тези на обичания блондин от южната ни съседка - висока и атлетична осанка, бистър син поглед, дълга руса коса, както и еднакви форми на лицето. Освен това и двамата актьори са луди по татусите, но българинът води с близо 15 колегата си оттатък Босфора.

И докато Къванч все още търси жената на сърцето си, то Веселин отдавна я е намерил. Нашият актьор е щастливо обвързан от близо 13 години, има и 8-годишна дъщеря Андреа.

Премиерата на филма за Левски най-накрая е насрочена за 16 февруари. Режисьорът споделя, че не определя лентата като скандална, а като изповед в любов, но отсега е готов за полемиката, която ще породи „Дякон Левски", поради факта, че има много неясноти около живота на Дякона и най-вече последните му дни. Първите зрители на продукцията пък вече я окачествиха като „пълен боклук".