Нова схема за кибератаки срещу електронното банкиране

Портфейл

16-02-2015, 08:43

Снимка:

Архив

Автор:

bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Тя е известна като "човек в средата"

За нова схема за кибератаки срещу електронното банкиране,съобщи БНТ. Престъпници опитват да подменят интернет страници на големи банки, за да получат достъп до паролите на вложителите. Схемата е известна като "човек в средата".

Целта на така наречения "човек в средата" е той да стане посредник между банката и клиента. По този начин и двете страни не могат да се усъмнят, че има нещо нередно. Най-често хакерите създават перфектно копие на оригиналния сайт на банката. После ни изпращат линк към страницата за онлайн транзакции, където да въведем своите данни.

"Пред банката се представят като Албена Спасова - лице, което иска да си влезе в банковата сметка и да изтегли 200 лв., а пред нас се представят като банката "х", която Албена Спасова ползва", обяснява Албена Спасова, Международна академия за обучение по киберразследвания.

Целта на хакерите не е самата система за онлайн банкиране, защото тя е много добре защитена. Човекът в средата обаче може да проникне в личния компютър чрез най-различни вируси, които осигуряват достъп до машината. Затова е важно често да проверяваме компютъра си за кибератаки.

Ако клиентската станция, софтуер или браузър работи наред този така наречен "човек в средата" няма да може да действа, категоричен е Пенчо Савов, дирекция "Банкови карти и е-банкиране".

Напоследък киберпрестъпниците опитват да стигнат до банковите ни сметки и чрез мобилните телефони. В една от големите банки у нас са засичали фалшива апликация под формата на антивирусна програма. Чрез нея изтекли еднократните кодове за сигурност на техен клиент. "На практика клиентът не получава смс-ите. Тези смс-и се препращат към разбойника. Така чрез тяхна помощ той прави транзакциите", обяснява схемата Пенчо Савов.

Най-добрата защита срещу банковите измами е честата смяна на паролите ни за достъп. От банките напомнят, че те не събират информация за своите клиенти чрез смс-и, линкове или пък мобилни приложения.