Чехия отделя 5 пъти повече за реклама на туризма си от нас

Турция пък залага 52 пъти повече

Депутатът от ПГ на ГЕРБ Георги Андонов е поставил въпрос към финансовия министър Владислав Горанов във връзка с отпуснатите средства за национална туристическа реклама, става ясно от сайта на Народното събрание. В питането си Андонов припомня, че със свое решение Народното събрание е приело структурата на Министерски съвет, с която се създава Министерство на туризма.

„Основен ангажимент на държавата е провеждане на националната реклама, съгласувана с големите туроператори, работещи на целеви за България пазари, както и цялостната комуникационна политика за позициониране и промоция на България като атрактивна туристическа дестинация”, посочва депутатът.

Георги Андонов пояснява, че отпуснатите средства за национална туристическа реклама в тазгодишния бюджетен период са малко над 5 милиона лева. „За сравнение, средствата, предвидени за национален туристически маркетинг в Унгария например са 13.6 млн. евро (ръст 18%), в Гърция – 11.5 млн. евро (ръст 58%), в Турция – 130 млн. евро, в Полша – 17 млн. евро, в Чехия – 13 млн. евро, а в Кипър – 23.2 млн. евро”, пише народният представител.

Той пита дали министър Горанов смята отпуснатите от Министерство на финансите средства за достатъчни, с оглед генерирания от сектор „Туризъм” дял в общия брутен вътрешен продукт на нашата страна.