Спецмашини запълват дупките в София и през зимата

Кърпят първо главните булеварди, а после и кварталните улички

Столична община използва специални машини за ремонти на дупки по пътищата в студено време. Това каза Валери Велинов от дирекция „Транспортна инфраструктура” към Столична община при демонстрация на машини за аварийни ремонти на дупките по пътищата в студено време на бул. „Президент Линкълн” в квартал „Овча купел”, предаде Агенция „Фокус”.

„Това в момента са аварийни ремонти, които Столична община предприема за осигуряване на транспортна проходимост по улиците и на такива места, където са се появили дефекти, които затрудняват трафика”, обясни той. Велинов добави, че към момента има две такива машини. По думите му, те се използват обикновено през обедните часовете, за да може да се отстранят въпросните дефекти, поради по-топлото време, защото тези машини работят до температура на асфалта минус 5 градуса.

„Производителността на машината е голяма, но ефективността на самия ремонт зависи от температурите, които затрудняват работата на операторите”, заяви той. Валери Велинов посочи, че производителността е по-добра в сравнение с традиционната, тъй като не се губи време за рязане, фрезоване. Сместа за запълване на дупките по асфалта се приготвя на момента, иначе изстива и става негодна. „Това е технология, при която се работи с по-ситни фракции и свързващото вещество е със силно дифузионно действие. Тази емулсия, която предварително се полага, прониква във съществуващата настилка и осигурява добра спойка”, поясни той.

Според него, по този начин значително се намалява обема на материалите, които се слагат, тъй като се обработва само дупката, а не се реже и около нея, както е по традиционната технология. Друго предимство на тези машини е, че не се налага да се спира движението и има възможност по-бързо да се обработят дупките. Велинов обясни, че разходите на квадратен метър при тази нова технология излизат малко повече, отколкото при традиционната, заради по-скъпите консумативи, но общо целият ремонт е три пъти по-евтин от другия. „При традиционния начин ненужният асфалт, който се изрязва, трябва някъде да се транспортира и замърсява, докато тази технология е много технологична, тъй като е безотпадъчна и екологична”, заяви Велинов.

„Започнали сме от няколко седмици да ремонтираме дупките. Традиционно започваме с най-главните и най-важните улици, като се върви към по-второстепенните. Обработили сме входно-изходните артерии като „Цариградско шосе” и „Ботевградско шосе”, както и други важни улици като бул. „Г.М. Димитров”, „Източната тангента”, която е улицата към летището и част от Околовръстното”, заяви той. По думите му този метод на асфалтиране е с 1 година гаранция, но когато технологично се спази дисциплината, издържа много повече.