Софиянци ще подават онлайн заявления чрез новото административно обслужване на Столична община

Мисия София

20-02-2015, 13:18

Снимка:

© Sofiautre.bg

Автор:

Sofiautre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Харчим 336 млн. европари, за да си оправим съда и администрацията

Така ще облекчим гражданите, посочи столичният кмет Йорданка Фандъкова

Всеки гражданин може да се възползва от новото административно обслужване на Столична община. Това стана при представянето на проекта "Развитие на административното обслужване по електронен път", който се изпълнява от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията и е внедрен, пилотно в Столична община, предаде Агенция „Фокус”.

Към този момент по електронен път е възможно да се подават 43 вида заявления, предстои да бъдат довършени още 7 такива. За да може всеки един гражданин да подаде заявление е необходимо да притежава електронен подпис. Едно от основните предимства на електронното подаване на заявление е минимизирането на възможностите за грешки при подаване на заявление.

Гражданите могат да разберат по какъв начин да попълнят документите си на страницата на Столична община. Там е качена подробна информация за всяка една услуга. По време на попълването на документите системата индикира за необходими документи, които трябва да се приложат в зависимост от въвежданата информация.

Системата работи от октомври месец - пилотно внедрена в Столична община. Към днешна дата са подадени 22 заявления от граждани и 3 от фирми, съобщиха от общината.

Услугите, които са достъпни за гражданите, са издаване на удостоверение за семейно положение, удостоверение за наследници, както и тези за настоящ адрес, раждане-дубликат, сключване на граждански брак-дубликат, също така и за препис-извлечение от смъртен акт.

Услугите, които са предоставени за фирмите са издаване за наличие или липса на задължения по Закона за местните данъци и такси, категоризация на заведения за хранене и развлечение, както и за категоризация на места за настаняване.

"Има изградена централна компонента за обмяна на данни, което е едно голямо предимство. И административната и техническата машина вече са факт, което е най-важното", каза Тодор Тодоров, директор на дирекция "Информационно обслужване и технологии" към Столична община.

„Може би най-трудната реформа, която се прави не само в Столична община, но и в държавата, е административната реформа”, заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова.

"Много аспекти има тази реформа през годините, но тя е изключително важна от гледна точка на това, че Столична община е един от най-големите доставчици на публични услуги. Всеки гражданин, ако не ежедневно то поне ежемесечно се сблъсква с необходимостта да посещава понякога по няколко служби, за да се сдобие с важен документ. Това губи време, нерви и затова от няколко години ние си поставихме за цел постепенно да се опитваме да облекчаваме гражданите в тези усилия", заяви Йорданка Фандъкова.

"Най-трудна е, защото тя не може да се изпълнява само от общината. Тя зависи от националното законодателство и от връзките с останалите институции и с множество регистри", добави кметът.

"През последните години Столична община изпълнява приетата още преди 2009 година стратегия за изграждане на интегрирана информационна система. За мен като кмет е изключително важно развитието на тази система, за да може да се включим и влезем макар и със закъснение в 21 век, по отношение на административното обслужване", заключи Фандъкова.