Удари часът за ремонта на Централна гара

Мисия Пловдив

20-02-2015, 16:00

Снимка:

bg.wikipedia.org

Автор:

PlovdivUtre

Всичко от Автора

Още по Темата:

Решават за наемите в подлеза на Централна гара

Подлезът на Централна гара тъне в мрак

Плановете на концесионера включваха навремето ремонт на Царската чакалня, перона и подлезите

Върховният административен  съд  се произнесе в полза на концесионера на Централна гара в Пловдив Миролюб Столарски.  На практика с решението на висшите магистрати концесията влиза в сила. В сила остава и  решението  на КЗК, прекратяват  се и всички други дела, а реконструкцията на гарата може да започне.

Преди две години заради съдебни искове на наемателя на подлеза под гарата, концесията бе спряна. Последната разгледана жалба в съда бе на собственик на един от магазините в подлеза, който оспорваше предишните решения на магистратите в полза на концесионера. В решението на ВАС  се казва, че жалбоподателят няма правен интерес по казуса, тъй като подлезът е опразнен. 

Потърсен за коментар Миролюб Столарски обясни, че не се е отказал от проекта, но не може да се ангажира с конкретни срокове. Той  обясни още, че не изключва вариант нова жалба в съда да спре отново инвестиционните му намерения. По думите му предстоят срещи с юристите на Министрество на транспорта,  за да се огледа казуса и да се подпише споразумение. 

Централна гара Пловдив бе дадена на концесия за срок от 35 години на дружеството “Железопътна гара - Пловдив” на последното заседание на първото  правителство на Бойко Борисов. В сдружението влизат автобусната компания на Миролюб Столарски “ с 95% дял в него и строителната фирма на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов (с 5%).

 Плановете на концесионерите предвиждат старата сграда на жп гарата да бъде реставрирана, тъй като има историческа и архитектурна стойност. Предстои ремонт на някогашната Царска чакалня, главния перон и подлеза. На територията на предгаровия площад и сградите на бившата транспортна болница концесионерът трябва да изгради нова автогара, мултифункционална сграда, нови търговски площи и заведения.

Според условията на концесията дружеството се ангажира да инвестира 11.2 млн. лв. без ДДС за целия срок на концесията, като за първите четири години вложенията трябва да са 9.85 млн. лв. Източник БНР