Избрани Новини
Първите туристи идват с първа пролет
Води ги KurClub в Слънчев ден
Първите организирани туристи пристигат край Варна на 21 март, когато настъпва астрономическата пролет. 120 немски пенсионери от Франкфурт и Дюселдорф идват за 3-седмична балнеопочивка в комплекс “Слънчев ден”, пише в. "Труд". Води ги туроператорът KurClub, който от зората на демокрацията осигурява заможни възрастни клиенти на морските хотели в началото и в края на сезона. По традиция такива групи има от март до юни и от средата на август до края на октомври.
Освен пакетната цена от около 1200 евро възрастните немци харчат щедро за разкрасяващи и релаксиращи спа процедури, за посещения на музеи и еднодневни турове.
“Не са като общата маса летовници, които предплащат пакети с всичко включено в цената и рядко харчат за допълнителни услуги. Нашите гости са влюбени във варненската опера и задължително гледат поне един спектакъл. Проблемът е, че повечето идват от много години тук, някои дори по два пъти годишно - през пролетта и през есента. Отдавна са разгледали всички популярни забележителности по Черноморието и трудно им намираме нови атракции. А и разкопаният център на Варна съвсем свива градските разходки”, обясни Красимира Георгиева, представител на KurClub вече над 20 г.
Според нея скъсяването на морския сезон през последните години е по вина и на хотелиерите, които трудно склонявали да отворят преди Великден обектите си, ако не им се гарантира почти пълна заетост. “Политиката на икономии не помага за развитието на качествен продукт. Същото важи и за масовото предлагане на почивки ол инклузив. Заради тях загубихме туристите от средната класа”, смята Георгиева.
Евтиният масов туризъм от типа “слънце, пясък, море” обаче може да се окаже плюс за лято 2015, тъй като обеднелите от обезценката на националните си валути украинци и руснаци ще търсят по-евтини морски ваканции, смятат браншовици. Според тях дори и с бонусите за вътрешен туризъм Крим няма да е конкуренция на нашите плажове. Турция обаче лесно може да ни “издърпа” 200 000 летовници, ако организира целеви промоционални кампании за този пазар, не крият притесненията си родните хотелиери.
Топ Новини