Къде да се паркира в центъра? Решава кметът!

Паркирането в София да бъде единствена дейност на ново, самостоятелно общинско предприятие, предлагат общински съветници

Паркирането в София да бъде единствена дейност на ново, самостоятелно общинско предприятие, което да е на директно подчинение на кмета на столицата или на ресорния му заместник. Това предложение ще внесат за разглеждане от групата на БСП в Столичния общински съвет, предаде Актуално.

По този начин приходите от паркирането в различните зони в центъра на София ще влизат директно в бюджета и няма да минават през касата на търговско дружество, както е в момента с Центъра за градска мобилност. Това би осигурило по-голяма прозрачност при разпределяне на приходите и би дало възможност за набавяне на средства за преасфалтиране на улиците в центъра на София, както и за осигуряване на бюджет за поддръжка на пътната инфраструктура в крайните квартали.

„Предложените промени в законопроекта на депутатите от ГЕРБ и Реформаторския блок не са страшни. Въпросът е, че те създават предпоставки за концесиониране на "синята зона". Освен това дават възможност Общинският съвет вече да налага ценови равнища по-високи от сегашните”, обясни председателят на Градския съвет на БСП в София и общински съветник от Левицата Калоян Паргов.

„Досега това беше инструмент за регулация на трафика в столицата. И цената беше така изчислена, че едновременно да носи приходи на общината, да ограничава броя на автомобилите в центъра и да облекчава паркирането. Нашето предложение сега е да дадем повече правомощия на държавния и общинския орган за сметка на външни структури, било то и търговски дружества, които са 100% собственост на общината”, поясни общинарят.

Според лидера на столичната Левица през последните 10 години се налага модел на децентрализация на функциите на Столична община. "Тя на практика абдикира от задълженията си и ги прехвърля заедно с отговорността на външни структури, било то асоциации, фондации, търговски дружества”, добави Калоян Паргов.

„В крайна сметка те дублират функцията на общината. Това от своя страна изкарва на преден план въпроса защо е необходимо поддържането на администрация в СО, на която да се плаща, при положение, че съществува външна структура, която акумулира средства и на която също се плаща, за да регулира съответната дейност. Този проблем обаче не е само с транспорта в София. Има го и в културата. В СО има Дирекция "Култура", а реално водеща е Асоциацията за развитие на София, която менажира културния календар на столицата", заяви Паргов.