Няма да кърпят магистралите, ремонтират ги нацяло

Ограничението на скоростта по аутобаните е заради зейналите кратери

Най-спешните ремонти, които ще започнем след реалното осигуряване на финансирането и след като се направи необходимата подготовка и проектиране, са ремонтите на автомагистралите. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред БНР. Тя обясни, че на АМ „Тракия” особено двата критични са двата участъка в Пазарджик и област Пловдив, които са в изключително лошо състояние.

„Както знаете, въведохме ограничение в скоростта на движението в тези два участъка от 1 април с цел минимизиране на пътно-транспортните произшествия, които зачестиха напоследък”, коментира министърът. Павлова каза още, че ще бъдат ремонтирани и участъци от АМ „Хемус” - в направлението Варна-Шумен, както по и старото направление София-Ябланица, където имаме най-критични участъци и най сериозни проблеми. Павлова обясни, че с осигуряването на средства за Агенция „Пътна инфраструктура” ще започне цялостен ремонт.

„Това, което се прави за съжаление от 20 години по тези участъци е „палеативни мерки и кърпежи”, посочи министърът. Павлова коментира, че при запълването на малки дупки, без цялостни ремонти при последващ дъжд и след зимен сезон се отварят два пъти по-големи.

„Старият участък е толкова лош, че до кръпката се отварят нови и нови дупки”, коментира Павлова, като добави, че последните участъци от двете магистрали са последно изграждани и ремонтирани 1986 г. и от тогава в тези участъци ремонт не е правен.

„Ремонтът включва цялостно ремонтиране включително с основата и всички платна. Тук не говорим за кърпежи на дупки, а за цялостно преасфалтиране на тези участъци, за да бъдат приведени в такова състояние, че да могат да отговарят на минималните изисквания за автомагистрален участък, където да позволим в последствие максималната скорост от 140 км/ч”, обясни министърът. „Паралелно с това работим за критични участъци, на които имаме свлачища”, заяви тя.