Караме по "Тракия" и "Хемус" със 140 км/ч от август

Общество

03-04-2015, 06:35

Снимка:

api.bg

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Проблемните участъци от двете магистрали 20 години се поддържат с кърпене на дупки

Със 140 км в час ще се движим по старите участъци на магистралите "Хемус" и "Тракия" след ремонта им, обяви регионалният министър Лиляна Павлова, пише "Стандарт". Проблемните отсечки ще бъдат изцяло обновени, а не кърпени на парче, с началото на строителния сезон, допълни тя. Основната част от ремонтите ще приключат до 1 август. В сряда кабинетът отпусна нужните 100 млн. лв. от бюджета за ремонтиране на общо 4-те участъка по двете магистрали от София към морето във Варна и Бургас. От 1 април заради тежкото им състояние и опасните за шофьорите дупки скоростта по тях беше намалена на 90 км в час. Проблемните трасета са в областите Пазарджик и Пловдив, както и от 119 до 133 км на "Тракия". Отсечката от "Хемус", по която вече се движим по-бавно в дясното платно, е в областите Шумен и Варна - от километър 349 до 369 км. От 20 години заради липсата на средства тези участъци се поддържат с кърпене на дупки, които снегът и дъждът след това правят двойни, обясни Павлова пред БНР. Това са магистрали, изграждани и ремонтирани последно през 1986 г. и оттогава в тези участъци нищо не е правено, допълни министърът. Пукнатината, открита по новия участък на магистрала "Струма" преди Дупница, се дължи на подземни води, съобщи още Павлова. И допълни, че тя вече е запълнена за сметка на изпълнителя, защото пътят още е в гаранция. Прави се и проект за укрепването на участъка и за допълнително отводняване.

Проектират магистрала Русе - Велико Търново

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви процедура за избор на изпълнител за изработване на идеен проект на бъдещата магистрала Русе - Велико Търново. Още през февруари министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обяви, че по настояване на експерти първокласният път между двата града ще се превърне в магистрала. Това е и единственият начин да бъде привлечено европейско финансиране, тъй като ще свързва две столици на държави от ЕС - София и Букурещ. Сега се правят опити магистралата Русе - Велико Търново да бъде заложена за финансиране по механизма "Юнкер". До неотдавна пътят Русе - Велико Търново, един от най-опасните в България, трябваше да е част от скоростния път Русе - Свиленград, в който трябваше да бъдат привлечени инвестиции от Катар и Турция. АПИ разполага с 4 млн. лв. за проектиране на магистралата, като иска изпълнителят на идейния проект да проучи минимум три варианта извън сегашния път.

Копирано от standartnews.com