Два пъти повече туристи посещават България сега в сравнение с 2003-та

Портфейл

12-05-2015, 23:48

Снимка:

Световния икономически форум

Автор:

bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Страната ни в челните места в анализ на Световния икономически форум

По данни на Световния икономически форум България е доста конкурентоспособна по отношение на туризма спрямо останалите 140 държави, включени в проучването.

Първото нещо, което прави впечатление са, разбира се, челните позиции. Оказва се че България е на пето място в света в категория „Хигиена и здраве“ и е определена като държавата с най-ниско разпространение на ХИВ, както и с достъп до най-чиста канализация, сочи анализ на данните, направен от BgVakancia.com.

От туристическа гледна точка страната е привлекателна за хора от цял свят, тъй като няма животозастрашаващи заразни болести, както и задължителни ваксини за влизане в страната. Сред първите десет сме и по индикаторите „брой лекари на глава от населението“ и „брой болнични легла“. Попадаме още в топ 5 на държавите с най-добра цена на хотелите, като тук се има предвид съотношението цена/качество. Тоест важно е не това хотелите да са евтини, а да предлагат възможно най-добри условия на най-изгодни цени.

В секция „Туристически услуги“ сме постигнали завидни резултати като по 3 от заложените компоненти сме в топ 30, а позициите са както следва: „брой хотелски стаи на 100 човека“ – 16 място в света; „присъствие на международни рент а кар компании“ – 35 място; „банкомати, пригодени за всички видове кредитни и дебитни карти“ – 18 място.

Сериозно изоставаме само по четвъртия индикатор в тази категория - „бизнес пътувания“, където сме на 93 място от 140 държави.

Нареждаме се сред първите страни и по „Природни ресурси и културно наследство“ . Например, на 10-то място сме по процент на защитени територии спрямо площта на страната. Оценяват високо и природните ни и културни забележителности, като ни поставят ранк в топ 30 за света.

Показателите, по които изоставаме са „квалификация на персонала, зает в туристическия бранш“, както и по „ефективност на маркетинговите стратегии за привличане на туристи“. Интересно е, че сме на едно от последните места по „Country Brand Strategy“ (Изграждане на марка / бранд на държавата). Положително, обаче, е, че страната ни търпи прогрес, сравнено с предишните години, както в позициите си спрямо останалите държави, така и в броя на пристигащите туристи. Кратък преглед на динамиката във времето показва, че броят им е нараснал близо два пъти от 2003 година насам.