Новите отсечки на метрото сринаха таксиджиите

Много безработни спастряха за хляба с "въртене на геврека"

Да беше мор, да беше чума, а то метрото ги удари!

Приходите на таксиметровите шофьори направо са се сринали след пускането на двете нови отсечки на столичната подземна железница от "Цариградско шосе" до Летище София и от пазарчето на "Младост 1" до Бизнес парка, установи проверка на Клуб Z.

"Вчера съм се прибрал вкъщи с 20 лева. В 5,30 сутринта съм излязъл и в 17,30 съм се върнал след като последните 4 часа не направих нито един курс", ядосва се таксиметровият шофьор Наско от "Младост".

Той кара такси от 1988 г. когато напуснал леярните на "Кремиковци" и категорично твърди, че от тогава до сега "въртенето на геврека" никога не е било по-безсмислено от финансова гледна точка.

"Преди 4-5 години бе нормално да изкараш в добър ден 120-130 лева. До преди седмица - две оборот от 50-60 лева бе нормален, а сега след като пуснаха метрото, просто ни отрязаха главите. Чудя се вече дали да не продавам всичко и да се връщам на село", обяснява цветисто врелият и кипял шофьор.

Думите му се потвърждават от факта, че на пазарчето в "Младост 1" стоянката на жълтите коли е почти опразнена. До началото на месеца там бе най-близката станция на подземната железница за работещите в Бизнес парка в "Младост 4" и имаше опашка от по десетина коли, които доста бързо грабваха клиенти и отпрашваха за курсове до лъскавите сгради. Сега обаче там са останали по два-три жълти автомобила.

Друг "младостки" таксиджия - Вальо също признава, че проблемът е много сериозен.

"Чудя се как да си изкарам арендата на автомобила, а тя е 25 лева. Отделно трябва да сипя газ за 10 лева. Нямам избор, а клиенти няма. Вчера оборотът ми бе 40 лева, което означава, че за мен са останали 5 лева, с които не мога да си платя цигарите и кафето", оплаква се и той.

Същото е положението и на таксиметровата стоянка на Летище София. Преди метрото да стигне до аерогарата там бе "златната мина" за такситата. Кеф ти англичани, кеф ти французи или други заблудени гости, които не знаят, че апарата отчита в левове, а не в евро. Сега обаче и там ги няма "лапни-шараните".

"Наистина поръчките на таксита за "Младост" и "Дружба" намаляха с двуцифрен процент след пускането на метрото. А адреси до летището практически няма", каза пред Клуб Z Ромео Ценков, собственик на компанията "За един долар".

Според него преди подземната железница да удари доходите на шофьорите се е усетил и негативен ефект от старта на интернет платформата за споделени пътувания "Юбер".

В момента имало и свръхпредлагане на жълти коли под аренда. Доскоро такива се наемаха срещу 30 - 35 лева за 24 часа при плащане за 6 дни на седмица (без неделята). В момента обаче има и предлагане на цена от 20-25 лева на ден и то при положение, че целият уикенд е освободен от аренда.