МОН отчете 15 хил. двойки от първия модул по математика

Общество

03-06-2015, 17:16

Снимка:

Варнаутре.бг/архив

Автор:

bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Тенденцията надолу при седмокласниците е стряскаща, в министерството били огорчени

Близо 15 000 двойки на седмокласниците при първия модул по математика. Резултатите от втория модул - двойките са 2054.

На пресконференция в МОН бяха представени резултатите от Националното външно оценяване след 4-и и 7-и клас, които продължават да се понижават.

Причина за разликата в броя на слабите оценки при първия и при втория модул се дължи на факта, че „провалилите" се на първия, не участват в допълнителния модул, пояснява агенция нюз.

Очаквано най-много са явилите се по български език и литература (БЕЛ) - 54 580, и 54 305 - по математика.

Над 29 000 от явилите се на математика са мерили сили и на втория модул, при който се бележи драстичен процент слаби оценки - спрямо много по-малкия брой явили се ученици.

И тази година от МОН споделиха добрите резултати на четвъртокласниците, но огорчение от представянето на седмокласниците. За учениците от 7-и клас, тазгодишното външно оценяване се оказва най-слабо откъм резултати.

Евгения Костадинова от МОН представи резултатите от двете външни оценявания. Няма регион, който е с по-висок резултат от миналата година. Най-напреднали спрямо миналата година са градовете Плевен, Хасково и Смолян, а най-изостанали - Велико Търново, Видин и Разград.

При първия модул от максимален брой 65 точки: по БЕЛ има 61 пълни шестици, а по математика - 429 пълни шестици.

При втория модул от максимални 100 точки по БЕЛ има 9 пълни шестици, а по математика - 10.

„Слаб" 2 са отнесли 994 ученици по БЕЛ и 2054 по математика.

Учениците са ниско мотивирани да участват и в двата модула на външно оценяване. От МОН са разтревожени и относно високия брой двойки по математика.

Пресконференцията започна с едноминутно мълчание в памет на убития вчера деветокласник Георги. Зам.-министър Ваня Кастрева отбеляза факта, че само докато са присъствали на събитието по отдаване на почит на националния ни герой Христо Ботев, на метри от там е отнет живота на едно младо момче. Тя изказа съболезнования на семейството и приятелите на жертвата.

При Националното външно оценяване след 4 клас, което се проведе за 8-ма година, се наблюдава устойчива тенденция за повишаване на резултатите по БЕЛ и математика.

В оценяването са участвали 1858 училища. По БЕЛ са се явили 57 980 ученици, по математика - 58 260, по "Човек и общество" - 58 575, а останалите по "Човек и природа". Степента на постижимост по БЕЛ е 72,45%, а по математика - 71, 65%.

Най-добре са се представили учениците в Смолян, Перник, София, Русе, а най-зле в Добрич, Шумен, Сливен.

Най-сериозно е спаднал процентът на постижимост в регионите Варна и Видин. Плевен и Разград пък отчитат напредък.

Прави впечатление, че учениците се отказвали да посочват какъвто и да било отговор основно при отворените въпроси.

По БЕЛ срещат затруднения, когато от тях се изисква да извличат причинно-следствени връзки от текст. Най-уверени пък са при извличането на информация от текст. По математика най-успешно се справят със задачите, свързани с аритметични действия, а много ги затрудняват задачи, изискващи прилагане на геометрични знания.

При 4 клас преобладават отличните (56,15%) и много добрите (24,73%) оценки. Най-нисък тестов бал е постигнат по "Човек и общество", а най-висок по "Човек и природа". От МОН правят извод, че се наблюдава тенденция за плавно повишаване на резултатите по БЕЛ и математика.

В бъдеще МОН си поставя за цел да премине към електронен тест за външното оценяване. Това обаче изисква изграждане на сигурна свързаност между училищата и министерството, уточни Кастрева. Затова не се знае кога тази форма ще бъде въведена.

Все още няма яснота относно казуса с изтичането на матурите, но Кастрева каза, че са на разположение на разследващите.