Европа по-здрава, чиста и богата - Как?

Велосипедите като ежедневен начин за транспорт - ефект върху здравето, екологията и икономиката

Велоалеи, велодепа и места, на които велосипедистите да могат да "паркират" колелетата си - всичко от това би подобрило от части живота на хората в градовете. За всички би било от полза изграждането на велоалеи и места, където колоездачите да могат оставят превозните си средства. Тези, които не карат велосипеди, ще дишат по-чист въздух и ще се движат в по-малък трафик, колоездачите пък ще могат по-безопасно да се предвижват по улиците и да поддържат добра физическа форма.
В голяма част от европейските градове има изградени мрежи от велоалеи, а в някои и депа за велосипеди под наем. Париж, Барселона, Памплона, Дюселдорф, Копенхаген са част от местата, в които са създадени удобства за всички любители на този вид предвижване.
Копенхаген е един от примерите, обявен за един от "най-зелените" европейски градове. Всеки ден там се изминават над 1,2 млн километра с колело или дневно 36% от всички граждани се движат с велосипед. За сравнение почти толкова са всичките хора, които отиват на работа с колело в целите Съединени Американски Щати.
Управлението на града е изчислило, че всеки километър изминат с колело носи чиста печалба на обществото от 0,19 USD, сравнение с нетната загуба от 0,11 USD на всеки километър изминат с кола. Тези цифри включват както икономии в публичния сектор, така и допълнителна стойност от стопанска дейност в частния сектор.
Едно от проучванията им показва, намаляване на смъртността с 30% сред възрастовите групи, които пътуват с велосипед всеки ден. Изчислили са, че един километър каране на колело спестява 0,19 USD в системата на здравеопазването.
Други икономии идват от намаляване на задръстванията и по-ниски разходи за поддръжка на пътната инфраструктура.
Частният бизнес сектор, свързан с велосипедите, генерира около 650 заети щатни работни места и близо 220 млн. долара годишен оборот.

Доколко това е приложимо в нашата среда, не е много сигурно, но едва ли би навредило някому.
Това няма да реши глобално проблемите с трафика и замърсяването, но значително ще ги облекчи и ще помогне на хората, които искат да живеят активно и да не замърсяват средата си, да го правят по-безопасно и лесно.