Избрани Новини
285 жертви за половин година взе войната по пътищата
Убитите са с 24 повече от м.г.
Убитите при катастрофи от началото на годината са 285 души, съобщиха от КАТ, цитирани отв. "Труд". Още двама шофьори загинаха вчера сутринта при удари в тирове в Пловдивско и Кюстендилско.
64-годишен мъж с “Опел” издъхна на място при челен сблъсък с камион, натоварен с гипскартон. Катастрофата стана към 11, 45 ч вчера близо до кюстендилското село Джерман. След удара тежкият тир се обърна върху релсите.
“Карах бавно, но внезапно пред мен изскочи лекият автомобил, вероятно изпреварваше. Не можах да избегна удара”, каза разстроен шофьорът на тира Димитър Василев от Сандански. Пробата му за алкохол бе отрицателна.
БДЖ спря движението и влакът от Солун за София остана на гара Бобошево, а композицията за Благоевград - на гара Дупница. Образуваха се километрични колони и в двете посоки на главен път Е-79. След 16 ч в почивния ден шосето, свързващо България и Гърция, бе напълно затворено и започна изтеглянето на тира с кранове. За леките автомобили бе организиран обходен маршрут през с. Джерман, но не и за камионите. Те бяха спирани на изходите на Перник и Благоевград. Движението бе възстановено малко преди 18 ч. Очакваше се около 20 ч трафикът по Е-79 да се нормализира.
При идентична катастрофа загина вчера и 74-годишен турски гражданин. Сблъсъкът станал към 7 ч призори на международния път за Свиленград. На завой между село Чешнегирово и град Садово чужденецът се забил челно с “Форд” в ТИР “Скания” с иранска регистрация. Мъжът бил изваден тежко ранен от смачкания форд, но издъхнал в линейката на път към пловдивската болница. Пробата за алкохол на 32-годишния ирански тираджия била отрицателна.
Убитите - с 24 повече от миналата година
Убитите при катастрофи от началото на годината са с 24 повече спрямо същия период на 2014 г., а спрямо 2013 г. - със 73.
Загиналите се увеличават въпреки всевъзможните шумни акции и кампании, организирани през ден от катаджиите.
Като една от причините за повечето катастрофи експерти сочат увеличението с около 30% на транзитния трафик през България, както и трайно по-ниската цена на горивата още от 2014 г.
Гневни шофьори: Пак грандиозни опашки и проверки на Кулата
Пак има грандиозни опашки на ГКПП-Кулата за влизане в България. Това разказа вчера пред “Труд” шофьорът Николай Бутуров от София. “Чаках повече от 4 часа на опашка от камиони, дълга около 6 километра. Стояхме на жегата, защото се оказа, че една и съща процедура извършват нашите гранични полицаи и митничари. Системата е абсурдна. Първо полицаите записват талона, паспорта и стоката. След това на кантара митничарите - същото. Докато седях на Кулата, за да мина от една държава, членка на ЕС, в друга, моят колега ми се обади, че току-що е влязъл от Турция в България за 40 минути”, добави Бутуров. Той недоумява защо никой български чиновник не измисля по-проста процедура, а точно обратното - стреми се да затрудни трафика, за да тормози данъкоплатците.
“Системите на пункта работят, потокът се обработва от максимален брой служители, но от петък е увеличен двойно и затова се чака”, казаха вчера от пункт Кулата. Камионите се проверяват за нелегални мигранти или контрабандни цигари.
Топ Новини