Танев: Пръчката и захарчето за циганчетата не дават резултат

МОН умува как да интегрира малцинствата в образователната система

Интеграцията на малцинствата в образователната система е един от основните въпроси за Министерство на образованието и науката (МОН). Това стана ясно от отговора на просветния министър Тодор Танев по време на парламентарния контрол в отговор на въпрос на Реформаторския блок.

МОН се занимава пряко с далечното бъдеще на страната, а то няма да е такова, каквото е момента. Не е направено много по въпроса за интеграцията, според просветния министър. Разглеждането на ромите, по начина, по който е дотук, условно казано с пръчката и захарчето, с полиция и плащане за прочетена книга или нещо друго, не даде никакъв резултат, не само в България, а и в чужбина, изтъкна Тодор Танев.

Огромни средства се пропиляха за всякакви усилия, посочи той. Просветният министър отчете позитивното направено по отношение на интеграция на ромите. Трябва да разглеждаме ромските деца с тяхната собствена култура, призова министър Танев. По мнението му, опитът да ги направим „наши" никъде няма успех.

Според него интеграцията не се е случила. МОН обаче е наясно с проблемите, които трябва да се преодолеят, за да стане факт интеграцията на децата от малцинствата в образователната система.

Според Димитър Делчев от РБ проблемите в „Орландовци" и Гърмен показвали колко важни са усилията на държавата по отношение на интеграцията на малцинствата в образователната система. Множество пари са изхарчени, но за жалост виждаме, че голяма част от тези пари са изхарчени без резултат, коментира депутатът. Социалните придобивки на ромите, по мнението му, трябва по-тясно да се обвържат с посещението на децата от малцинствата на образователни институции.