Избрани Новини
Омбудсманът на Бургас: Гражданите се жалват основно за междусъседски спорове
Съседи се карат за енергийната ефективност и общите разходи
Има съществен ръст на сигналите от граждани за нарушения на Закона за управление на етажната собственост, каза общественият посредник на Бургас Таню Атанасов пред Радио-"Фокус". За първото полугодие на миналата година 19 души са потърсили съдействие за различни проблеми от приложението на Закона за етажната собственост. „ За тази година техният брой е нараснал с 30. Тази година започна процедура за енергийна ефективност на сградите или т.нар. саниране. Санирането не е точното понятие и затова по-правилно е да употребяваме по Програмата за енергийна ефективност, защото мерките, които ще бъдат реализирани в това направление наистина ще доведат до намаляне на количеството на използваната енергия за отопление или охлаждане на нашите домове, съществено ще се подобри и качеството на обитаване. Това е една част от проблемите”, разясни омбудсманът. По неговите думи, другата част от най-честите въпроси е неизпълнението на нормите и изискванията, заложени в Закона за управление на етажната собственост. „Има две групи въпроси, които според мен, не се разбират достатъчно. За съжаление някои граждани в своето поведение се поставят над изискванията на нормите. Техните представи за нещата ги налагат в междуличностни отношения и непрекъснато създават проблеми на своите съседи. Конкретно давам пример. Касиер отказва да представи отчет за финансовото състояние на етажната собственост. Години наред тази касиерка в блок в к-с „Братя Миладинови” отказва да изпълни задължението, което произтича от закона- ежегодно да представя финансов отчет за приходите и разходите на етажната собственост. Хората не могат да я накарат да изпълни това свое задължение. Съмняват се, че тя злоупотребява със средствата,защото те са отдали под наем етажна собственост на мобилни оператори и нито знаят договора, нито знаят сумите, които постъпват,нито знаят как са изразходвани средствата”, обясни общественият посредник. По неговите думи, друг често срещан проблем е, че някои от собствениците отказват да плащат т.нар. текущи разходи за управление и поддържане на общите части на етажната собственост.
Топ Новини