Сменят регламентирането на БУС лентите

"Спаси София" предложи нови критерии, по-адекватни за България

Регламентирането на БУС ленти в градовете на страната е практически невъзможно, поради крайно завишените критерии за тяхното обособяване, алармират от свободната организация "Спаси София".

Будните граждани са алармирали регионалния министър Лиляна Павлова с жалба от месец май. Седмица след нейното внасяне били поканени на разговор. Във вторник предстои междуведомствена среща, на която ще се обговарят критериите за БУС-лентите.

Според изискванията е залегнало да има 60 или повече коли на градския транспорт на час в посока; да има 3 или повече ленти в посока на пътното платно; и 3,50 метра минимална широчина на БУС лентата.

"Тези критерии са идентични с действащите в град Сеул, с население почти 11 милиона и с над 9000 автобуса в движение", твърдят жалбоподателите.

"На провелата се работна среща МРРБ прие нашите съображения, че има нужда от нови, по-адекватни за България критерии и пое инициативата за спешна корекция на наредбата.

"Спаси София" предложи нови критерии, в които се предвижда за създаване на бус-лента да има 15 или повече коли на градския транспорт на час в посока; 2 или повече ленти в посока на пътното платно и 3,00 метра минимална широчина на БУС лентата".

Будните граждани прелагат нови регламенти за трамвайни трасета, които да са отделени от пътното платно с физически разделители, в съответствие с успешните практики, прилагани в най-мобилните градове в Европа. Те имат съгласие за това от кмета на София Йорданка Фандъкова.

"Предложените от нас критерии за БУС ленти са такива, че от тях ще могат да се възползват не само София и Варна, но и Бургас, Пловдив, Стара Загора, Плевен и Русе, а от въвеждането на физически разделители по основните трамвайни трасета софиянци ще спестят над 500 000 часа годишно", хвалят се инициаторите.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен