6 фирми мераклии да доставят 110 автобуса

Мисия София

06-07-2015, 15:45

Снимка:

© Sofiautre.bg

Автор:

Sofiautre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Спирките не са това, което бяха (галерия)

Ето ги новите автобуси (фоторепортаж)

Изборът на доставчик за новите возила за столичния градски транспорт ще е труден

Изборът на доставчик за 110 дизелови автобуса за столичния градски транспорт ще е труден, стана ясно след отваряне на ценовите предложения на участниците.

В търга с прогнозна стойност 43 млн. лева оферти подадоха 10 производителя от Китай, Турция, Чехия, Полша и Германия, но до отваряне на цените стигнаха шест от тях, съобщава "Капитал".

Цената има 60% тежест при избора на доставчик, а останалите 40% се формират от сбора на точките за показатели като енергийни и емисионни разходи, гаранционен срок, разход на гориво, мощност и др. 

Офертите 

Чешката "Ивеко" е получила почти максималния сбор точки за техническите показатели – 39.54, но е дала една от най-високите цени – малко над 40 млн. лв. Турската "Карсан" иска най-ниска цена от 32.99 млн. лева за автобусите, но има най-малко точки – 32.85. 

По-средата остават офертите на полската "Соларис", която спечели търговете за доставка на автобуси във Варна и Бургас, и китайската "Джънджоу Юйтун бус Ко. лимитед" (Zhen Gzhon Jotong Bus).

Тръжната комисия тепърва трябва да изчисли точките на участниците въз основа на предложените цени (максималният брой точки за ценовото предложение е 60) и да оформи крайното класиране.

В почти същия състав бяха участниците в търга за доставка на 126 автобуса на метан за дружеството "Столичен автотранспорт" (възложител и на настоящата поръчка). Търгът се проточи около година заради множеството жалби на конкурентите – както по условията, така и заради класирането и отстраняването на определени фирми. Поръчката в крайна сметка отиде при германската MAN Truck&Bus, която сега иска най-висока цена от 41.2 млн. лева.

Автобусите на метан за над 80 млн. лева се финансираха по оперативна програма "Околна среда", а дизеловите автобуси ще се платят със собствени средства на дружеството, осигурени със заем. 

София се надява търгът да не се проточи заради жалби и да получи първата партида автобуси до края на тази година. По този начин общината ще може сама да обслужва линии, които все още се държат от частници. 

Столичният общински съвет вече реши да не подновява договорите по шест линии на автобуси – 30, 42, 54, 68, 84 и 90, и те да се обслужват от "Столичен автотранспорт". В момента две от линиите се обслужват от "МТК транс", а останалите от "Карат–C".