Над 3000 смениха джипи-то си в Благоевградко през юни

Здравноосигурените лица могат два пъти в годината да променят джипи-то си

3 061 здравноосигурени лица в Благоевградска област са сменили личният си лекар през месец юни 2015 година, съобщават от РЗИ Благоевград. За периода 01.12.2014 – 31.12.2014г. смяна на личния си лекар направиха 3 518 здравноосигурени лица. Следващата възможност за смяна на личния лекар е през декември  2015 година. Така здравноосигурените лица могат два пъти в годината да променят избора си на личен лекар.

При пререгистрация на личния лекар пациентите задължително ще трябва да представят на новоизбрания лекар документ за актуален здравноосигурителен статус. В случаите, когато се направи нов избор на личен лекар, по служебен път се изисква извлечение от здравното досие на пациента от предишния личен лекар. Той се задължава в едномесечен срок от датата на постъпване на искането да изготви и представи по подходящ начин документацията на новоизбрания лекар. Ако лицето не е посещавало лекаря си, той издава служебна бележка, с която удостоверява липсата на здравно досие. Старият лекар подлежи на санкции, ако не предостави исканата информация.

Според разпоредбите на НРД новоизбраният общопрактикуващ лекар е длъжен да оказва медицинска помощ от датата, на която е осъществен изборът, като включването на новия пациент в листа му става от първо число на следващия месец. В срок до 3 работни дни лечебните заведения за първична извънболнична медицинска помощ представят в РЗОК регистъра с новоизбралите го здравноосигурени лица и първите екземпляри от регистрационните форми за първоначален, постоянен или временен избор. Така РЗОК отчита броя на лицата, отпаднали от регистъра на съответното лечебно заведение поради различни обстоятелства, и броя на новорегистрираните лица.

Основните причини за смяна на личен лекар се отнасят до откриване на нови лекарски практики, промяна в местоживеенето на пациентите, лични предпочитания на здравноосигурените лица към общопрактикуващите лекари, нарушение на достъпа до специализирана медицинска помощ, качествено медицинско обслужване, отказ на домашни посещения, както и прекратяване на договор от страна на здравната каса.