Избрани Новини
Всички хотелски рецепции ще имат вътрешен номер 9
Нова наредба за туризма определя големината на телевизора, съдържанието на минибара и менюто за ол инклузив
Номер 9 вече ще бъде единен телефонен номер за връзка с хотелските рецепции. Това изисква приетата вчера от правителството Наредба за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, пише в. "Сега". Целта на промяната е туристите да бъдат максимално улеснени при необходимост от бърза или спешна помощ. Според министъра на туризма Николина Ангелкова, ако моделът с въвеждането на единния номер се окаже успешен, България ще го предложи за общоевропейски.
Местата за настаняване у нас вече ще се делят на А и Б категории. Клас А включва хотели, мотели, апартхотели, вилни селища, туристически селища и вили, а клас Б - семейни хотели, хостели, пансиони, почивни станции, къщи за гости, стаи за гости, апартаменти за гости, бунгала и къмпинги, ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове. Според министър Ангелкова ще бъдат завишени изискванията за луксозните обекти от клас А. За първи път са разписани изисквания към менюто на закуската, към услугата ол инклузив и съдържанието на румсървиса. Така например в някои от хотелите менюто трябва задължително да включва най-малко поне три топли ястия, включително едно от яйца и едно от месо, три хлебни изделия, сред които кифли, понички, кексчета.
Ще има дори фиксиран размер на телевизорите в най-луксозните места за настаняване. Почиващите в хостелите пък ще получават безплатна карта на населеното място, достъп до оборудвано кухненско помещение, до всекидневна с телевизор и озвучаване, възможност за ползване на телефон, почистване на стаята и достъп до интернет.
Наредбата предвижда още всички почиващи на къмпинг да имат достъп до електрическа инсталация и електрическо захранване. Местата за каравани също трябва да са оборудвани с вода и електричество. Палатките ще имат маркировка, като необходимата площ за една палатка е 50 кв. м (за къмпинг категория "три звезди"), 40 кв. м (за "две звезди") и 32 кв. м (за "една звезда").
Към всички обекти и категории са разписани изисквания за образование, професионална и езикова квалификация, на които следва да отговарят ключовите фигури от персонала на съответния обект.
След обнародването и влизането в сила на наредбата туристическите обекти ще имат 6 месеца да отговорят на новите изисквания. Всички новосъздадени обекти ще се категоризират по новите изисквания.
ОТСТЪПКИ
В проекта на наредбата се въвеждаше понятието "скорост" в обслужването на клиенти. По план например студените предястия, салати и аперитиви трябваше да идват на масата до 10 минути в заведенията "пет звезди" и "четири звезди" и до 15 минути в заведенията "три звезди" и "две звезди". Вчера министър Ангелкова обаче заяви, че това изискване се премахва.
Топ Новини