Трима омбудсмани посредничат на столичани за парното

Мисия София

14-08-2015, 11:17

Снимка:

©segabg.com

Автор:

София Утре

Всичко от Автора

Институцията ще подобрява работата на общинския монополист с гражданите

Трима омбудсмани ще посредничат в споровете на софиянци със столичното парно. Те ще приемат жалби от недоволни от услугите и сметките на "Тополфикация-София" граждани, но само три дни в седмицата и то при непълно работно време. Срещу това избраните омбудсмани на общинското топлоснабдително дружество Ралица Петкова, Деян Дянков и Гергана Николова ще получават по 1520 лв. месечна заплата. Това стана ясно при представянето на обществените посредници от председателя на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков.


Тримата са избрани чрез проведен през май публичен конкурс, а в комисията по подбора са взели участие всички политически групи в Столичния общински съвет.


Целта на създаването на институцията е да се подобри работата на общинския монополист с гражданите, посочи Елен Герджиков, цитиран от Медиапул.бг.


Важна част от работата на топлофикационните посредници ще е работата по въпроси, отнесени за решаване пред съд. Те ще могат да осъществяват помирителни услуги, чрез които могат да се постигнат споразумения за извънсъдебно договаряне. Самата роля на омбудсманите ще бъде да се приложи индивидуален подход към всеки съдебен спор, за да се избегнат разходите, които гражданите правят във връзка със съдебните дела и процесуалното представителство, които наемат, стана ясно от думите на шефа на СОС.


Въпреки че ще получават средната заплата за София и значително повече спрямо редица общински служители с над 20 години трудов стаж, омбудсманите ще приемат жалбите на гражданите само три дни в седмицата и то при непълен работен ден.


Приемната се намира в кв. "Борово" на ул. "Ген. Стефан Тошев" 26, където е централният офис на "Топлофикация".
Тя ще бъде отворена за граждани във вторник от 10 до 14 часа, в четвъртък от 13 до 17 часа и в събота от 10 до 17 часа, предаде БТА.


За трите работни дни през изминалата седмица 17 души са посетили приемната с устни запитвания и писмени жалби, каза омбудсманът Деян Дянков.
Запитвания могат да се правят и на телефонен номер 02 878 18 18.


Институцията обществени посредници на "Топлофикация София" беше създадена с решение на Столичния общински съвет от септември 2014 г. Целта е повишаване на доверието в общинското дружество.


Омбудсманите са трима и се избират за срок от две години. Посредниците работят по сигнали на граждани, разглеждат случаи на потребители, които вече са се жалвали пред дружеството, но не са удовлетворени от резултата.


Месечно им възнаграждение се осигурява със средства от нелицензионната дейност на "Топлофикация София" и е в размер на четири минимални работни заплати за страната.


Кметът на София сключва договор с избраните, в който се уреждат правата и задълженията на страните, като дължимите вноски за здравно и социално осигуряване са за сметка на "Топлофикация София".


Създаването на институцията "обществени посредници" към "Топлофикация София" беше породено от гражданските протести през 2013 г. срещу високите сметки за парно и недоволството на столичани.


След протестите Столичната община проведе много срещи с граждани и експерти в областта на енергетиката, което доведе до приемане на нова наредба за топлоснабдяването през юни 2014 г., отбеляза Елен Герджиков. Той припомни, че "Топлофикация София" разработи и пакет от преференции за лоялните клиенти, разшири възможностите за сключване на споразумения за разсрочено плащане.


Общинското дружество обаче загуби над 80 млн. лв., сложени на депозит във фалиралата КТБ. Заради това беше сменено предишното ръководство, като новото все още не се е представило пред обществото и не е дало отчет за свършеното.