Компютрите не подобряват резултатите на учениците

Според експерти

Големите инвестиции в училищните компютри и технологиите в класните стаи не подобряват работата на учениците. Това показва глобално проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, цитирано от Би Би Си.
Честата употреба на компютри в повечето случаи се асоциира с по-ниски резултати.
Според директора по образование в организацията училищните технологии са породили твърде много фалшиви надежди.
Том Бенет, правителствен експерт по поведението на учениците, заявява, че учителите са били „заслепени" от училищните компютри.
Доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие изследва влиянието на училищните технологии при резултатите от международни тестове, такива като тестовете PISA, прилагани в повече от над 70 държави и тестове, измерващи дигиталните умения.
В изследването се посочва, че образователните системи, които инвестират много в информационна и комуникационна технология, не показват някакво забележително подобрение в резултатите на теста PISA за четене, математика или наука.
„Ако погледнете най-добре представящите се образователни системи, такива като тези в Източна Азия, те са много предпазливи относно използването на технологии в класните им стаи", отбелязват от организацията.
Учениците, които много често използват таблети и компютри, се справят по-лошо от тези, които ги използват умерено, се констатира още в изследването.