Авиокомпанията: Външно въздействие е свалило руския А321

Свят

02-11-2015, 15:30

Снимка:

©ЕПА/БГНЕС

Автор:

България Утре

Всичко от Автора

Не се изключва терористична атака, според експертите

Руската самолетна компания "Когалимавиа" потвърди, че на опашката на катастрофиралия в Египет пътнически самолет е имало повреда преди инцидента, съобщават руски медии, цитирани от нюз.бг.


Припомняме, всички 224 души на борда на Airbus А321 на руската авиокомпания "Когалимавиа" загинаха при инцидент на Синайския полуостров. Самолетът е превозвал руски туристи от египетския курорт Шарл ел Шейх за Санкт Петербург.


Повечето от пътниците на разбилия се руски самолет в Синайския полуостров са били жени. "Според предварителната информация от 217 пътници, 135 са били жени, 58 мъже, а 24 деца”, съобщи за РИА "Новости" източник от руското следствие. Интересното е, че 16 пътници, които е трябвало да бъдат в самолета, не са се качили, потвърдиха от "Когалимавия".


Официален представител на компанията заяви, че е невъзможно самолет Airbus А321 да се разруши във въздуха заради "техническа или пилотска грешка". От "Когалимавиа" смятат, че само външно въздействие може да е довело до разрушаване на самолета във въздуха.


След като на опашната част на самолета Airbus A321 имаше поражения, самолетът беше поправен. Техническото състояние на самолета е било "отлично" преди полета, подчертават от превозвача, допълвайки, че проведеният през 2001 година ремонт не може да бъде причина за катастрофата.


"Когалимавиа" счита, че причината за катастрофата на А321 е свързана с външно въздействие, заяви един от шефовете на компанията Александр Снаговски. Стана ясно също от заместник шефа на превозвача Виктор Юнг, че екипажът не е опитвал да се свърже с контролната кула, за да съобщи за проблеми на самолета.


Преди A321 да започне да пада най-вероятно самолетът е получил сериозни повреди по конструкцията, които не са позволили да лети. Очевидно заради това екипажът е изгубил напълно контрол над самолета, което обяснява защо не е направен опит за комуникация с контролната кула и изпращане на сигнал за извънредна ситуация на борда на самолета, каза от своя страна заместник генералният директор по техническата и производствена част Андрей Аверианов на пресконференция в Москва.


По думите на Снаговски самолетът е имал сериозни поражения, след като е започнал да пада. Той добави, че пилотите напълно са изгубили контрол над летателния апарат. Обаче той уточни, че руският самолет е преминал през всички необходими тестове.


Превозвачът не вярва, че човешка грешка може да е причината за катастрофата, позовавайки се на опита на капитана и на екипажа. Според самолетната компания не е имало проблем с качеството на горивото, използвано от самолета. Двигателите на самолета са инспектирани в Москва на 26 октомври, не са открити проблеми.


От "Когалимавиа" поясняват, че самолетът е изгубил скорост много бързо преди да паднe. От разкритията става ясно, че самолетът се е движел с 300 километра в час и с 1,5 километра на минута е падал преди да се разбие. През последните 5 полета преди катастрофата пилотите не са констатирали проблеми на самолета.


Руският превозвач не изключва терористична атака или експлозия като причина за смъртоносния инцидент.
Обаче източник от комисията в Египет, която разследва инцидента, разкри, че няма потвърждение за външно въздействие. Междувременно говорителят на Кремъл Дмитрий Песков заяви, че „не можем да изключим никаква версия за катастрофата".


"Не можем да кажем каква версия е вероятна като причина за катастрофата на базата на разследването", отговори той на въпрос дали е възможно самолетът да е свален при терористична атака. Същевременно от руското правителство съобщиха, че "черните кутии" са в добро състояние.


Вчера Изпълнителният директор на Държавния авиационен комитет Виктор Сороченко заяви, че катастрофиралият в Египет руски пътнически самолет се е разрушил още във въздуха. Кайро и Москва отхвърлиха твърденията на крило на "Ислямска държава" в Египет, че самолетът е свален.

Това е най-голямата катастрофа в историята на руската авиация.