В днешно време технологиите се развиват с все по-големи темпове. Така дори не толкова остарели продукти лесно се превръщат в старомодни и излишни стоки. Други път се рекламират като горещи тенденции, за които обаче е възможно утре купувачите да се разкайват, пише money.bg. Представяме ви 6 неща, които не е добре да си купувате, ако не искате после да съжалявате. Списъкът е съставен от MаrkеtWаtch.
- Кабелна телевизия
Абонатите на кабелни оператори намаляват. Само в САЩ те са приблизително 101 милиона души, но изследователската фирма IBISWorld смята, че доставчиците на кабелна ТВ ще губят по около един милион абонати за всяка от следващите няколко години, спадайки до 97 милиона души през 2019 г.
Една от причините е, че потребителите все повече намират алтернативи, които в повечето случаи са и по-евтини.
- Бутилирана вода
Милиони американци плащат по 2 долара за бутилка чешмяна вода. През четирите десетилетия, откакто естествено газираната минерална вода Perrier навлезе на пазара в САЩ, потреблението на бутилирана вода е скочило с цели 2700% до 10,1 млрд. галона през 2013 г. Някои специалисти смятат, че водата, предлагана в бутилки, ще бъде най-продаваната пакетирана напитка през 2020 г.
Страховете от вероятно замърсяване на водата даде тласък на търсенето през последните няколко десетилетия. Американците смятат, че бутилираната вода е по-безопасна и чиста от чешмяната, но според експерти в повечето случаи това не е вярно.
Потребителите могат да пречистват чешмяната си вода за много по-малко, отколкото харчат за бутилирана вода. Много по-икономично и по-добре за природата е чешмяната вода да бъде филтрирана вкъщи. Това е и начин да се избегне употребата на скрап от пластмаса.
- DVD-та и CD-та
Компактните дискове и DVD-тата отдавна се считат за старомодни, а услугите за стрийминг подсилват тази тенденция. Продажбите на DVD и Blu-ray дисковете са намалели с 8% до 7,78 млрд. долара през миналата година.
Дигиталната музика също вижда спад, който продължава от 2013 г. насам според Nielsen SoundScan. Стриймингът на музика по заявка се е повишил с 42% на годишна база до 70 милиарда песни през първата половина на 2014 г., докато продажбите на дигитални парчета са намалели с 13% до 594 милиона за същия период.
Продажбите на CD са се понижили с 19% на годишна основа до 716 млн. долара през първата половина на 2014 г., въпреки че продажбите на грамофонни плочи са скочили с 43% до 146 млн. долара за същия период.
- Флашки
USB флашките започват да излизат от употреба с разрастването на войната при онлайн съхранението. Миналия октомври Microsoft обяви, че предлага неограничено съхранение в компютърен облак на абонатите на пакета Office 365 (макар самите абонаменти да струват 70-100 долара на година). Малко преди това Google Drive понижи цените за съхранение за месечните планове за онлайн съхранение до 1,99 долара за 100 гигабайта. И двата технологични гиганта предлагат безплатно съхранение при определено ограничение на обема на данните.
Понякога флашките могат да са по-евтини от съхранението в облак, но могат да разпространяват вируси от компютър на компютър и могат лесно да бъдат забравени.
- Минитаблети
Когато Apple пусна фаблета iPhone 6 Plus през 2014 г., може да е навредил на продажбите на друг от продуктите си – минитаблетите. Причината е, че телефоните стават все по-големи и по-добри и хората нямат нужда от подобни устройства.
Нарастващата популярност на фаблетите, които най-общо казано са смартфони с екрани от поне 5,5 инча (14 см), карат много хора да се чудят повече за купуване на по-малки таблети.
- 4K телевизори
Със своите супер ясни образи 4K и други свръхвисоки разделителни способности (UHD) тези телевизори са изкусителни за тези, които прекарват часове пред телевизора. Експертите твърдят, че въпреки тези функции, не е добре да си купувате подобни телевизори. Причината е, че все още са доста скъпи.
Освен това няма достатъчно съдържание с подобно качество, което да гледат притежателите на 4K телевизор. Реалистичните очаквания са подобно съдържание да съвпадне с дисплея след приблизително 2-3 години.
Очаква се цените за 4K/UHD телевизори да се понижат с течение на времето.