Длъжниците на Топлофикация ще бъдат известявани в месечната фактура

Мисия София

10-02-2016, 17:32

Снимка:

©Bulgariautre.bg/архив

Автор:

София Утре

Всичко от Автора

Дружеството започва кампания за обновяване на базата данни на абонатите

Абонатите на "Топлофикация София", които имат просрочени задължения и предстоящо съдебно производство, ще получават информация за това в месечната си фактура, съобщи БНР. Предвижда се да бъде въведен нов код - "платец", който ще реши проблема, възникващ при смяна на партидите. От четвъртък "Топлофикация София" започва кампания за обновяване на базата данни на абонатите. В момента информацията не е пълна и на клиента не може да бъде съобщено своевременно, че има просрочено или забравено задължение, посочи председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.


Софиянци се оплакват най-вече от неправилно изчислени изравнителни сметки във взаимоотношенията си с "Топлофикация - София". Това е един от изводите на доклада за работата на топлинното дружество с клиентите му, изготвен чрез преценката и работата на тримата обществени посредници на "Топлофикация-София". От август всеки потребител на топлофикационното дружество може да се обърне с въпроси или пък с молба за помощ към т.нар омбудсмани, които от своя страна осъществяват връзка с "Топлофикация-София". До 31 декември 2015 година към обществените посредници са се обърнали с писмени жалби 455 софиянци. На 440 от тях вече е отговорено. Омбудсманите са отговорили и на безброй много телефонни обаждания и са провели множество над 1000 устни консултации.


"Една голяма част са проблемите, които са от компетенцията на топлинните счетоводители - например неправилно изчислени изравнителни сметки", посочи на пресконференция в Столична община единият от обществените посредници Деян Дянков, цитиран от нюз.бг. Неочаквано хората се оплакват сравнително малко от задължението да плащат такса за сградната инсталация. "Абонатите знаят, че това го има, и трябва да се плаща", изтъкна омбудсманът. Положителен извод от доклада е тенденцията, че все повече абонати с просрочени задължения искат да сключат споразумение с "Топлофикация-София", за това да изчистят плащанията си. "Гражданите се ориентират вече към изплащане на задълженията си", констатира Дянков и увери хората, че всяко едно споразумение се разглежда индивидуално и могат да се правят големи компромиси.


Наблюдението на обществените посредници показва, че "Топлофикация-София" спазва законите. Все пак обаче има и редица забележки. "Трябва да се повиши обаче комуникацията с клиентите. Трябва да се обърне внимание и на работата на топлинните счетоводители", отбеляза омбудсманът. Сериозен проблем е остарялата база данни, с която разполага топлинното дружество. От утре обаче ще се започне отстраняване на този недостатък. "Вече говорихме с ръководството на дружеството и те ни увериха, че още от утре започва кампания за обновяване на базата данни за клиентите. Тя ще бъде във всички клонове на дружеството, ще се вкарват мобилни номера и т.н", обяви председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.


Тази актуализация на базата данни ще помогне на "Топлофикация-София" да открие абонатите си, техни наследници и така да събере задълженията си. Друга новост още от следващия месец ще е т.нар "код платец". Всеки абонат ще получи този код със следващата си фактура от дружеството. Целта му е да решава проблеми при смяна на партиди или собственици, защото всеки абонат освен абонатен номер ще има и код, към който ще се водят задълженията му. "Постигнахме и ново оформление на фактурите с цел информацията за просрочени задължения да бъде изнесена напред във фактурата и да стане така, че да не може да не бъде забелязана от съответния абонат", отчете още Герджиков.