3500 лева заплата за шофьор и пак няма желаещи

Бизнесът се оплаква от недостиг на 3000 водачи

Имаме недостиг от над 3000 шофьори на тежкотоварни автомобили, въпреки че заплатите им стартират от 3500 лв. и стигат над 4500 лв. заедно с командировъчните. Това алармира Христо Христов, член на УС на КРИБ и основател и изпълнителен директор на компанията за международен автомобилен транспорт и спедиция "Дискордиа". Проблемът с тоталната липса на водачи е един от основните в бранша, обясни Христов пред „Стандарт". "Преди 1-2 години не ни достигаха около 2000 водачи, тази година - 3000, а след 2-3 години - ще са над 5000, тъй като бизнесът се разраства, а с това и необходимостта от водачи", каза още Христов. Възнагражденията на шофьорите продължават да се вдигат, което също е показател за недостиг.

"По пътищата у нас могат да се видят рекламни билбордове за търсене на шофьори със заплати от 2150 евро на месец. Липсата на шофьори ще нараства въпреки прилива на водачи от автобусния транспорт заради 4-кратната разлика в заплащането. Ние вече гоним ИТ сектора по възнаграждения. Водач на тежкотоварен автомобил е скъпо платена професия, която ще става още по-доходоносна. През следващите 10 години ще има крещяща нужда от шофьори. Само на Полша са необходими 20 хил. водачи, а на ЕС - над 100 хиляди", твърди Христо Христов.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен