Неизвестни лица се представят за служители на Енерго Про

Мисия Добрич

26-02-2016, 08:49

Снимка:

Енерго Про

Автор:

DobrichUtre.bg

Всичко от Автора

Клиентите да не дават каквато и да е лична информация или пари на непознати

Сигнали за поредни опити на измама постъпиха в Телефонния център на Енерго про, съобщиха оттам.
Неизвестни лица се представят за служители на електроенергийното дружество и подвеждат хората да предоставят своите лични данни или пари за различни услуги, алармират граждани. През последните месеци подобни сигнали постъпват в компанията почти всяка седмица, а измамниците стават все по-изобретателни.
За щастие в повечето случаи тези опити са неуспешни, защото гражданите се обаждат в телефонният център на енергото и разбират, че е направен опит да бъдат подведени. Схемите са различни, но се свеждат до няколко основни типа – обаждане от скрит номер, при което неизвестни лица се представят за служители на компанията и убеждават хората да заплатят сметката си за електроенергия в брой на адреса или да предоставят лични данни.
Другият използван подход е да обяснят на клиенти на дружеството, че се налага да посетят Център за обслужване на клиенти, като измислят различни причини - проблем с партидата, с електромера, за подписване на договор, за подаване на заявление и др. През това време звънят на останалия сам вкъщи член на семейството и по познатата вече схема за телефонни измами казват, че неговият близък е пострадал при инцидент. Иска се определена сума пари за лечение, или за „уреждане на нещата“. Жертви на тази схема стават предимно възрастни хора.

За да предпази своите клиенти, от Енерго про напомнят, че телефонният номер за клиенти е 0700 1 61 61. При позвъняване от страна на компанията, този номер се визуализира на дисплея на апарата. Така клиентът може да е спокоен, че обаждането e от Енерго про. Служителите на дружеството, които посещават даден адрес, са облечени в работно облекло, на което има лого на компанията и се легитимират със служебни карти.
Енерго про не изпраща служители по домовете на клиентите си, за да събират дължими суми за консумирана електрическа енергия или допълнителни услуги. Сметки за електроенергия в брой се заплащат само на касите на дружеството, на Български пощи, Информационно обслужване или EasyPay. След извършване на плащането, то се регистрира в системата на компанията и на клиента задължително се издава съответния платежен документ. Допълнителните услуги, които Енерго про предлага, могат да се заплатят единствено в Центровете за обслужване на клиенти.
Обаждания, при които неизвестни лица се представят за служители на енергото и искат личните данни на хората или пари, са опит за измама, предупреждават от Енерго про. Оттам съветват клиентите да не дават каквато и да е лична информация или пари на непознати и ако получат неочаквани обаждания или имат съмнения относно легитимността на служителите, които посещават техния адрес, да се обадят на 0700 1 61 61 и да сигнализират органите на реда.