Бизнес климатът през февруари се подобрява

Портфейл

01-03-2016, 07:34

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Най-оптимистични са очакванията за търговията на дребно

Доверието в бизнес климата в България се е увеличило през февруари, пише в. "Капитал" Общият му показател се е повишил с 0.5 пункта спрямо януари, като това се дължи на по-добрите очаквания в търговията на дребно, промишлеността и услугите. За сметка на това доверието в бизнес средата в строителството спада по-значително (с 3.5 пункта) заради по-песимистичните оценки за настоящото състояние на предприятията в сектора. Несигурната икономическа среда продължава да бъде основният фактор, който притеснява бизнеса като цяло в страната. Във всички сектори мениджърите очакват, че продажните цени ще запазят сегашните си нива през следващите три месеца.
Най-положителни са очакванията в търговията на дребно (с 2.8 пункта ръст), където предприемачите са оптимисти за състоянието на предприятията си през следващите шест месеца. Те очакват и по-висок обем на продажби и поръчки към доставчиците през следващите три месеца. Най-големи трудности за тях представляват конкуренцията в бранша, несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене. Това са основните пречки и пред промишлените предприемачи. Въпреки това те са оптимисти са за бизнеса си през следващите шест месеца и показателят за климата в промишлеността нараства с 1.2 пункта.
Показателят "бизнес климат в сектора на услугите" се повишава с 0.9 пункта благодарение на благоприятните оценки и очаквания на мениджърите за състоянието на фирмите им. По отношение на настоящото търсене на услуги и очакванията им за следващите три месеца те обаче остават по-резервирани. Основните им проблеми са свързани с липсата на достатъчно сигурност в икономическата среда и конкуренцията в бранша.
Най-песимистично са настроени предприемачите в строителния бранш, като причината е настоящото състояние на бизнеса им. За сметка на това те очакват по-засилена строителна активност в близките три месеца. Повод за известен оптимизъм дава и отбелязаното от тях в анкетите на НСИ намаляване на броя на клиентите им със закъснения в плащанията.