Избрани Новини
Изграждат с евросредства АМ "Черно море"
"Черно море" (малко над 100 км) е част от паневропейски транспортен коридор 8 (Драч - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна)
Изработването на проект за автомагистрала "Черно море" ще се финансира по новата програма "Транспорт". Това стана ясно от думите на Галина Василева, директор на дирекция "Координация на програми и проекти" в транспортното министерство. Във ведомството са постъпили 13 формуляра за кандидатстване, като един от тях е за "Черно море", каза тя по време на конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции". Вносител е Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която е пред закриване. Функциите й ще се поемат от Агенция "Пътна инфраструктура".
Отлежала идея
Идеята за магистрален път, който да свързва Варна и Бургас е на поне 45 години. Заради липса на финансиране обаче и заради приоритетното завършване на съществуващите магистрали строежът му все се отлага във времето. "Черно море" (малко над 100 км) е част от паневропейски транспортен коридор 8 (Драч - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна) и поради тази причина може да кандидатства за евросредства. Заради ограничения ресурс от 570 млн. евро за пътища за целия програмен период обаче проектът ще получи пари само за подготовка.
Шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров коментира, че пътят Варна - Бургас остава в дъното на списъка с пътни приоритети. Най-голямото предизвикателство несъмнено е магистрала "Хемус", посочи той. Сред топ проектите с европейско финансиране пък се нареждат тунела под Шипка и втория етап от обхода на Габрово (ще се финансират по програма "Транспорт"), както и изграждането на 4-лентов път след Драгоман и преди Сливница (част от пътя София - Калотина). За втория проект през есента ще се кандидатства за пари от механизма "Свързаност на Европа", каза Лазаров.
Шанс за "Русе- Търново"
Тази година има реален шанс да се започне работа по магистралата "Русе - Велико Търново" - около 100 км, чието изграждане по първоначални сметки ще струва 1 млрд. лева, каза още шефът на пътната агенция. "Изпълнението на магистралата ще започне от средата – от обхода на град Бяла, където има голям брой пътни транспортни произшествия. Там приключва идейният проект, предстои одобрение и ще започне отчуждение на териториите, необходими за изграждането", обясни инж. Лазаров. Агенцията търси финансиране и за завършване на Южната дъга - участъците от кв. Бъкстон до АМ "Люлин" и от "Младост" до АМ "Тракия". Ще се започне с изграждането на пътни възли Герман, Лозен и Горубляне.
Топ Новини