За трети път "Попитай кмета" в Ген. Тошево

И целия екип на градоначалника Валентин Димитров

В последния работен ден на месец април в сградата на Община Генерал Тошево се проведе третата среща от инициативата “Попитай кмета”. По традиция на събитието присъства целият екип на градоначалника Валентин Димитров, който беше готов да отговори на всички зададени въпроси. Гражданите, които се осмелиха да прекрачат прага на залата и да зададат своите въпроси обаче бяха само трима.

Срещата започна с отчет на кмета за свършеното през месец април. В него той посочи като по-важни дейности доставката на 70-те нови кафяви контейнери за биологично разтворими отпадъци, освежаването на пешеходните пътеки в града, изготвянето на стратегията за МИГ, закупуването на нова апаратура за Медицински център I – град Генерал Тошево, разпределението на мерите и пасищата и добрата организация на богатия културен календар.

Валентин Димитров анонсира и предстоящите задачи за месец май, сред които изпъкват стартът на санирането на първия блок в града, поставянето на повдигнати пешеходни пътеки (тип “легнал полицай”) в централната част на Генерал Тошево, както и предстоящите събития около майските празници.

Колкото до въпросите на гражданите, единият дежурно беше свързан с водния цикъл на града, който определено се очертава като най-големия проблем. Решение по този проблем обаче ще има най-рано през 2018 година.

Два от следващите въпроси на гражданите се отнасяха до липсата на място за изхвърляне на строителните отпадъци и поддръжката на пространството около железопътната гара.

По първия казус вече има взето решение. От 15-ти април на територията на Община Генерал Тошево са закрити всички депа и сметища, а от 1-ви март, отпадъците се извозват до регионалното депо в село Стожер. Поради тази причина, Община Генерал Тошево е закупила кантар и контейнер, който ще бъде разположен по пътя за село Люляково. Там срещу съответната такса, всеки гражданин ще може да предаде своите строителни отпадъци.

Колкото до пространството около гарата, тъй като то е собственост на БДЖ, организацията около поддръжката трябва да се поеме от българската железница. Въпреки това, кметския екип даде уверение, че при възможност, назначените по временната заетост служители ще окосят тревните площи.

Имаше и въпрос на гражданин, свързан с осветлението по улиците “Калиакра”, “Васил Априлов”, “Бачо Киро”, “Патриарх Евтимий” и “Петко Д. Петков”. От управата увериха, че в най-кратки срокове, проблемните участъци ще бъдат оправени и там, където има крушки, а не светят – ще бъдат подменени.

Последният въпрос, който беше изпратен по електронната поща, беше свързан с липсата на вода в града на 27-ми и 28-ми април. Причината за това се крие в авария по довеждащия водопровод Ф150, която вече е отстранена.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен