България получи световна награда за реклама в туризма

Приз спечелен в надпревара с 50 държави в света

На церемония в Хамбург на 17-ото издание на Световния фестивал за туристическа реклама (WorldMediaFestival/Tourism), България бе удостоена със сребърна награда в категория "Филм" за двата имиджови телевизионна клипа от кампанията "Скрито пред очите ти". Кампанията имаше за цел да насърчи вътрешно туристическите пътувания в страната и се проведе между януари и август 2015 година. Възложител на кампанията е министерството на туризма, съобщи пресцентърът на Министерството на туризма.


Фестивалът е едно от най-големите и престижни събития за туристическа реклама в света и в него участват държави от целия свят. Отличието за България й носи голям престиж, защото е спечелено в надпревара с 50 държави в света - всичките лидери в туристическия маркетинг като САЩ, Франция, Германия, Малайзия, Великобритания, Австралия, Испания, Турция и много други. Тази година в конкурса бяха подадени общо над 700 проекта от цял свят. В миналогодишния фестивал бяха отличени туристическите реклами на Швейцария, Малайзия и Канада. Тази година България участва за първи път в Световния фестивал за туристическа реклама.

Наградените реклами в категорията "Филм" са дело на едни от най-талантливи и награждавани български творци в областта на киното и телевизията. Кампанията е дело на агенция реформа (reforma). Клиповете са заснети от операторите Александър Станишев и Димитър Неделчев, а режисурата е на Еди Шварц и Зоран Петровски. Творческата идея е на Йордан Петков.

Кампанията "Скрито пред очите ти" се проведе в периода между януари и август 2015 година и имаше за цел да насърчи пътуванията вътре в страната. Проектът рекламира 50-те малко популярни туристически обекти на България и се финансираше по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 година. Това е един от най-впечатляващите резултати на туристическа кампания у нас за последното десетилетие, се посочва в съобщението на МТ.