Нелоялните търговски практики в туризма са свързани с категоризацията

Парите

29-05-2016, 18:21

Снимка:

снимка, darik

Автор:

БургасУтре

Всичко от Автора

Още по Темата:

Пред старта на туристическия сезон най-много се търсят сервитьорки и камериерки

Проверки ще има цяло лято на предоставяните услуги в курортните комплекси и на плажа

„Важно е всички институции, които са ангажирани с процеса в България да се предоставя качествен туристически продукт, да изпълняват стриктно вменените им от закона функции. Не бива да подценяваме и необходимостта от това бизнесът да може да самомоделира в някаква степен процесите. Въпросите, които трябва да бъдат решавани, не са само институционални или само на бизнеса – комплексни са, затова именно координацията и диалогът ще помогнат да ги разрешаваме.” Това коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в предаването „Събуди се” по „Нова” ТВ.  
Маргаритов припомни, че през миналия летен сезон Комисията за защита на потребителите е извършила над 3000 инспекции в туристически обекти на територията на Черноморието, при които са съставени около 200 акта за нарушения.  
Основните нелоялни търговски практики в сферата на туризма, които комисията е забранила миналото лято, са свързани с категоризацията. „Търговците се опитват да заблудят потребителите, че предлаганата услуга в даден туристически обект е с по-високо качество, а се оказва, че и по категорийност, и в други аспекти това не е така. Ние следим да няма подобни нелоялни практики. Вече са по-малко тези случаи на фона на предишни периоди, но все още това е едно от най-често срещаните нарушения”, посочи Маргаритов.  
Той допълни, че през миналата година е имало и нелоялни практики от страна на търговци, които са поемали ангажимент и пред туроператорите, и пред крайните потребители, че ще им осигурят чадър и шезлонг на плажа безплатно, а впоследствие не са го направили. Маргаритов изрази надежда, че с предприетите действия, включително и от Министерството на туризма по отношение на концесионирането на плажовете, и със съвместните усилия на контролните органи, случаите, в които хората ще бъдат поставени в такава неприятна ситуация, ще намалеят. 
Инспекторите на КЗП са установявали и случаи, при които в менютата в заведенията за хранене цените са били обявявани в евро, което може да заблуди потребителя, че е два пъти по-евтино. 
Маргаритов съобщи, че и през този летен сезон комисията ще продължи да контролира стриктно туристическите обекти за наличие на категоризация и дали предлаганите в тях услуги реално отговорят на притежаваната категория. В ресторантите и ол инклузив комплексите инспекторите ще следят за качеството на алкохола. Той припомни, че през миналата година комисията е установила случаи на нарушения, по които е работила съвместно с полицията, и подчерта, че за необходимата ефективност ще се действа координирано и това лято. Проверявани ще бъдат още предоставяните услуги в курортните комплекси и на плажа.